Ciklidbladet 2/2006

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gabbi
    Användare
    • April 2002
    • 897

Ursprungligen postat av johan_lindgren
    för mig är detta det "bättre" , vi behöver inte enas om vad som är bra, jag tycker de jag skrev är bra.

synd för er att de blev klagomål o förluster, och att inte de finns produkter hemma känns mer som ni inte räknat med hur de skulle gå el sett till att de fanns saker hemma. men all heder att ni försöker ordna det iaf.
    Nu får du väl sluta. Vem ska ta hand om "överskottet" då om vi tar i i överkant och beställer hem mer artiklar än vad som går åt? Ska det dras på den allmänna konkursen då?
    Inte helt enkelt att räkna ut vad som kommer att gå åt. Ibland har medlemmar fått komma meed förslag på vad de tycker är populära saker, och de har varit lika säkra som du är i dina förslag, och när erbjudandet gått ut har ingen velat ha det. Tur då att man inte satt högst upp på en jättehög av erbjudandeartiklar.
    www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

synd för er att de blev klagomål o förluster, och att inte de finns produkter hemma känns mer som ni inte räknat med hur de skulle gå el sett till att de fanns saker hemma. men all heder att ni försöker ordna det iaf.
      ----------------------------------------------------------------------------
      Tror inte att du förstår, dom varor jag vill ha med finns oftast till dom flesta akvarister
      men problemet kommer när någon annan vill ha med någon bra produkt som vi inte lagerför och fem medlemmar vill ha den medans generalagenten har bara en i lager.
      Vi gör ett ex cyclopeze 200g till ett bra pris hur många kommer att säljas ?
      alla medlemmar köper = knappast
      typ 100 medlemmar köper = av erfarenhet har alldrig hänt
      typ 20 medlemmar köper = max men då måste det skrivas massor på nätet och i tidningen
      hur många ska klubben köpa in innan erbjudandet ?
      ska man säga till generalagenten att ta in extra många kan bli pinsamt
      och om agenten har 25 burkar och det säljs 30 st nästa leverans från usa blir i oktober
      Jag tror mer på kurser Foto, Sjukdommar, Inredning, Genetik och man ska vara glad om det blir 6-10 st
      vänligen
      Christer
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Johan
        Användare
        • August 2002
        • 3029

Ursprungligen postat av Gabbi
        Nu får du väl sluta. Vem ska ta hand om "överskottet" då om vi tar i i överkant och beställer hem mer artiklar än vad som går åt? Ska det dras på den allmänna konkursen då?
        Inte helt enkelt att räkna ut vad som kommer att gå åt. Ibland har medlemmar fått komma meed förslag på vad de tycker är populära saker, och de har varit lika säkra som du är i dina förslag, och när erbjudandet gått ut har ingen velat ha det. Tur då att man inte satt högst upp på en jättehög av erbjudandeartiklar.

för mig låter de mest logiskt att man tar in en beställning o sen bokar man de antal som då medlemarna beställt, de kan väl inte vara så att ni har flera veckors leveranstid på de enkla saker som jag skrev. visst om ni har super specialar deal på nån ovanlig sak så kan de ju bli svårt, men tusan en påse aquatic nature som ni hade innan, de kan väl inte vara världens svåraste sak.

ang föredrag osv är ju bra för de som bor istorstäderna, men vi som inte gör de då. vore trist om medlemserbjudande bara riktas så.

Kommentar

• Gäst

vem ska man prata med om man inte fått något ciklidblad?

Kommentar

• Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

Ursprungligen postat av cougar
            vem ska man prata med om man inte fått något ciklidblad?
            medlem@ciklid.se
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Micke
              har skrivit dit iförrgår. inget svar så tänkte det var effektivare prata med någon direkt.

Kommentar

• Gabbi
                Användare
                • April 2002
                • 897

för mig låter de mest logiskt att man tar in en beställning o sen bokar man de antal som då medlemarna beställt, de kan väl inte vara så att ni har flera veckors leveranstid på de enkla saker som jag skrev. visst om ni har super specialar deal på nån ovanlig sak så kan de ju bli svårt, men tusan en påse aquatic nature som ni hade innan, de kan väl inte vara världens svåraste sak.

ang föredrag osv är ju bra för de som bor istorstäderna, men vi som inte gör de då. vore trist om medlemserbjudande bara riktas så.
                Du förutsätter fortfarande att vi vill ha enorma berg av dessa varor hemma. Det är inte alls säkert. Eftersom medlemserbjudanden är väldigt svåra att förutse åtgången på riskerar vi att behöva lägga ut pengar på varor som är utöver vårt sortiment, allltså varor som vi vanligtvis inte skulle ha haft hemma alls. De som blir över, vad gör vi av dessa?

Du förutsätter också att Sveriges akvariegrossister har enorma berg av varor hemma. Så är inte fallet. Det händer VARJE VECKA att jag tex måste få tag i fyra större pumpar för att ta ett exempel, och ringer runt till samtliga grossister i Sverige för att inse att det finns EN att få tag på, och så kanske vi hade en eller i bästa fall två själva. Flera veckor är just vad det handlar om.

Tycker heller inte det är en jättekonstig ide att anordna ett föredrag i tex Stocholm som trots allt är vår huvudstad. I sthlm med förorter bor 1,5-2 miljoner, och utöver det om du lägger till kanske en timmes bilresa, som jag tror att de flesta kan tänka sig för att komma till något de gärna vill se, hur många människor når vi då? Det är en ganska försvarlig portion av Sveriges befolkning.

Ett erbjudande kan vara bra trots att det inte passar dig personligen. Det heter trots allt inte Johan Lindgren erbjudandet, utan NCS medlemserbjudande.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                  Användare
                  • April 2002
                  • 5028

-------------------------------------------------------------------------
                  Det var ju just det att vi inte hade den i vårat sortiment
                  men som man brukar säga den som inget gör kan heller inte göra misstag.
                  och det ska vi ändra på
                  Själv tycker jag att erbjudandena suger och har alldrig köpt något.

Johan Lindgren som valberedare ska jag hjälpa dig att bli ansvarig för medlemserbjudandena(vi ska hjälpa dig att inte bara sitta framför en dator du kommer att bli svettig också) fan jag vill också ha bra erbjudanden
                  vänligen
                  Christer
                  jag är Ateist
                  men Gud talade till mig
                  Gud är stor

Kommentar

• Micke
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9579

Ursprungligen postat av cougar
                    har skrivit dit iförrgår. inget svar så tänkte det var effektivare prata med någon direkt.
                    Det effektivaste är att ta kontakt med Mats som är mottagare av mailen till adressen medlem@ciklid.se eftersom det är han som sitter på Ciklidbladen. Jag uppmärksammar honom och ber honom kontakta dig.
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Micke
                      Det effektivaste är att ta kontakt med Mats som är mottagare av mailen till adressen medlem@ciklid.se eftersom det är han som sitter på Ciklidbladen. Jag uppmärksammar honom och ber honom kontakta dig.
                      tack!

Kommentar

• Johan
                        Användare
                        • August 2002
                        • 3029

jag trots allt ff medlem i "klubben" och då tycker jag att jag har rätt att tycka till om jag tycker är bra el inte, precis som alla de andra borde göra, för då borde de kanske vara lättare för er att ta fram erbjudanden som folk verkligen efterfrågar vilket borde leda till att ni får in mer kosing.

Kommentar

• mikro
                          Användare
                          • November 2002
                          • 666

Johan, det är jättebra att du kommer med förslag. Det underlättar som sagt ...
                          /Mikael

Kommentar

• Gabbi
                            Användare
                            • April 2002
                            • 897

jag trots allt ff medlem i "klubben" och då tycker jag att jag har rätt att tycka till om jag tycker är bra el inte, precis som alla de andra borde göra, för då borde de kanske vara lättare för er att ta fram erbjudanden som folk verkligen efterfrågar vilket borde leda till att ni får in mer kosing.
                            Man blir nog inte så rik som du verkar tro på att sälja saker till inköpspris....

Kommentar

• cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

Du har alldeles rätt klaga ska man, man ska heller alldrig låta någon sätta sig på en heller.
                              men om du ska gnälla, så har du ganska mycket respekt om du också tänker lägga ner mycket tid för att ändra på det
                              (pekfinger bakom en dator räknas inte)
                              var nu inte en grinolle utan bli nu ansvarig för erbjudandena.
                              vänligen
                              Christer
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor

Kommentar

• Tony
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4594

Och jag som trodde glas och aluminiumprylar skulle bli tidernas hit.. där ser man..
                                Tony Englund

Kommentar

Arbetssätt...