kan säga så här, delade taxi med grabbarna grus till haket,jag skulle vidare men efter de hoppat ur så frågade (taxi)gubben till mig, kände du dem? den ena tjötade om att han (taxi gubben ) körde fel o den andre brölade på skånska o du verkar vara från småland
Ciklidbladet 2/2006
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av TonyDem kan du gott hålla för dig själv
Nu är det snart läge för grill iaf (inom 3 minuter) och rockbaren känns lika avlägsen som öppet spår i vasaloppet...grillskivor och klyftpotatis....here i come...Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Jättebra nummer, som vanligt. Blir bara lite självkritisk över att jag inte kunde komma på stämman, bara måste vara med nästa år. Sen är det vansinningt frustrerande att jag inte kan göra något direkt med hobbyn nu eftersom jag skall flytta om två månader. Fick till och med sälja mitt 600 liters kar. Just nu börjar akvarieklockan ticka väldigt intensivt och jag har massor av ideer, men inget att göra. Fick som tröst göra om lite i det enda kar jag har kvar just nu, men vänta bara tills jag är på plats i Enköping i augusti.Tomas Wallengren
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029Kommentar
-
Ursprungligen postat av dinajelHaha. Visste inte att Akvarielagret flyttat ut till Sumpan? Lustigt nog står det faktiskt "Akvarielagret i Sundbyberg" även i CB. Lagret, Leasing, Tomato, Tomejto?Kommentar
-
Ursprungligen postat av GabbiNej, det är inget konstigt med det. Vårt glasmästeri ligger i Sundbyberg.Daniel AndréassonKommentar
-
Faktiskt inget nummer som imponerar precis... Men det kommer väl framöver får jag hoppas!
Btw, mailar åter till medlem@ciklid.se om min adressändring. Hoppas nästa tidning kommer rätt...Kommentar
-
Ursprungligen postat av TorstenFaktiskt inget nummer som imponerar precis... Men det kommer väl framöver får jag hoppas!Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickePrecisera gärna vad du inte är nöjd med, så kanske vi kan förbättra och göra dig imponerad i framtiden.
Som en parentes man ju även nämna att det är väldans kul att läsa gamla nummer av CB också, här finns det mesta och de flesta. Och för den som vill ägna en sekund åt glasögonmodets utveckling över åren, så kan jag rekomendera CF på akvarielagret och deras annonser *smile*.
Men åter till senaste numret, en stor eloge till alla som lägger ner blod, svett och tårar för att världens bästa tidning blir så bra som den blir, Jag blir imponerad...Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Jag tycker CB är en kalastidning, med både bredd och djup. Det enda jag saknar är mer redigering av själva artiklarna. Jag vet inte i hur stor omfattning det görs idag, och det är möjligt att det tar för mycket tid, men mitt önskemål är att redigera inte bara stavfel (vilket jag faktiskt knappast hittar några) utan även innehåll, meningsbyggnad och struktur.
Favoritartiklarna är helt klart medlemmarnas egna artiklar, men för att få en än mer professionell tidning skulle man kunna redigera skribenternas artiklar lite hårdare. Innan jag säger nåt mer så måste jag säga att jag är grymt imponerad av 14-åringar som skriver artiklar som är otroligt kul att läsa. Men en redaktör skulle kunna redigera bort inledningar som "Hej! Jag hade tänkt skriva en artikel om..." osv. Vi vet redan att artikelförfattaren skriver en artikel. Det är ju den vi sitter och läser. Likaså fraser av typen "mer om det senare". Visst är det okej att skriva så, men om det kommer fem såna meningar så undrar man om man inte bör göra om strukturen på hela artikeln.
Om jag har förstått saken rätt så är ju en redaktörs arbete mycket att skicka texten fram och tillbaka och föreslå förändringar, som sedan utförs och skickas tillbaka, osv.
Nåväl. Bara en liten sak som jag tänkt på. I övrigt tycker jag CB är kalas på alla sätt och vis.
Och snälla, ta nu inte detta som kritik mot en enskild skribent. Jag bara använde det som exempel som jag kom ihåg... Själv har jag ju skrivit totalt NOLL artiklar till CB, så... Det är lätt att sitta i baksätet och köra bil...Daniel AndréassonKommentar
-
Mja.. En tidning med bara korrekta artiklar känns mer som en facktidning än en medlemstidning tycker jag.Tony EnglundKommentar
-
Ursprungligen postat av TonyMja.. En tidning med bara korrekta artiklar känns mer som en facktidning än en medlemstidning tycker jag.540 (180x60x50) under uppbyggnad
30L Nano under planering
Drömmer om ett NanorevKommentar
-
Ursprungligen postat av TonyMja.. En tidning med bara korrekta artiklar känns mer som en facktidning än en medlemstidning tycker jag.
Ursprungligen postat av saloMedhåll, vad man inte vill hända är att presumptiva artikelförfattare skräms bort och inte vågar skicka in artiklar pga att de inte är fenor(!) på svenska språket. I det här sammanhanget kan man mycket väl dra till med den gamla klyshan att "content is king" dvs innehållet är betydligt viktigare än utformningen
Så en STOR eloge till alla som skriver artiklar, layoutar och på andra sätt är involverade i tidningen.Daniel AndréassonKommentar
-
Ursprungligen postat av dinajelJag hoppas att ingen uppfattade mitt inlägg på nåt annat sätt. Jag känner precis likadant. Ville bara komma med en konstruktiv synpunkt. CB får ju ett solklart MVG, men det innebär väl inte att man inte kan sträva efter MVG+?540 (180x60x50) under uppbyggnad
30L Nano under planering
Drömmer om ett NanorevKommentar
-
Artiklarna redigeras så lite som möjligt för att de ska behålla sin personliga prägel. Det är i första hand rena stavfel och artnamn som redigeras, men visst, ibland kan också någon mening omformuleras.
Att sitta och bolla artiklar fram och tillbaka mellan redaktör och författare finns det sällan tid för eftersom artiklarna har en förmåga att alltid komma in i sista minuten. Självklart får artikalförfattaren alltid titta igenom artikeln om någon större förändring har gjorts.Senast redigerad av Micke; 29 May 2006, 10:00.Kommentar
-
Med tanke på att allt arbete med tidningen är ideelt så är det mycket hög klass på den. Människor som jobbar ideelt i den omfattning som det handlar om här är beundransvärda och deras insattser bör uppskattas. Det är nog inte många av oss som anser oss ha tiden att göra jobbet istället, även om det oftast inte är tidsbrist utan engagemang som saknas.
Tummen upp för Micke och övriga!Tomas Wallengren
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029Kommentar
Kommentar