Ingen som lirar source av er?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

    #16
    Jo, det var servern med alla svenskar. Vi var också imperialister. Jag startade Praetorians, ett guild för svensktalande över 20 år. Nu mera är det en av de mäktigaste guildarna på servern TH-hammer (WOW). Vi har festat en del ihop och håller även kontakten utanför spelet. Riktigt kul faktiskt. SWG hade ett helt annat djup än vad WOW någonsin kommer att ha. Spelet var riktat till en äldre publik (när SWG var bra). Nu försöker de bara härma WOW:s system, och det är dömt att misslyckas. SWG kommer tyvärr gå i graven ganska snart (tror jag), eftersom alla de gamla spelarna lämnar (eller har lämnat) p.g.a. det värdelösa nya systemet. WOW är ett mycket bra spel om man är inriktad på power-gaming och itemsökande. Det som gjorde SWG så fantastiskt var det flexibla crafting-systemet och att man inte behövde kunna strida för att få ut mycket av spelet. Jag hoppas verkligen att det kommer ett SWG 2 och att de tar tillbaka det gamla systemet (med vissa förbättringar förstås). Sedan går jag och väntar på att White Wolf ska inse att den ultimata MMORPG världen är World of Darkness (i alla fall för oss gamla bordsrollspelare).

    Länk till PTS: http://www.pts-swe.com/

    /Jocke

    Kommentar

    • m[A]use^
      Användare
      • December 2005
      • 909

      #17
      Jo sannerligen var det något med swg som gjorde att man blev så totalt sanslöst fast! Har pratat med "gammla" gänget som vill jag skulle vara med o köra wow. Jag vågade själv inte ge mig in i ett morpg spel till.

      Va swg bättre än wow? Svaret jag ofta får då är, -star wars är ju alltid star wars...

      Så som du säger, bättrar dom upp swg till en 2:a med gammla systemet! Ja då är jag nog dömd...
      Min zoon
      -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
      Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
      http://www.malawifreaks.se/forum

      Kommentar

      • Banderad
        Användare
        • February 2006
        • 3479

        #18
        SWG och WOW går inte riktigt att jämföra. WOW är kul, men har inte samma sanslösa djup som SWG. Där emot kan man lägga ner alldeles för mycket tid även på detta spel. För att spela med vissa elitguilds krävs det att man inte har något liv överhuvudtaget (8-12 timmars spelande/dag). Jag spelade det ganska mycket under ett års tid (max-levlad karaktär med bra utrustning) och hade kul. Det jag stör mig på lite är just detta eviga itemsökande och elittänkande som genomsyrar alla stora guilds. Sedan är spelet inte riktigt kompatibelt med sambolivet. Det insåg jag ganska snabbt efter att jag hade flyttat ihop med tjejen. Det blev mindre och mindre spelande, tills jag tröttnade på spelet. Nu när jag har tagit tag i ciklidhobbyn igen så begränsas antalet möjliga speltimmar också. Men visst är det ett bra spel (vill knappt tänka på antalet timmar man har lagt ner på WOW).

        /Jocke

        Kommentar

        • hanna
          Användare
          • April 2002
          • 118

          #19
          Jag spelar också WoW. Det är det första spel någonsin som jag har fastnat i så helt, så något måste vara bra med det spelet... Däremot har jag definitivt något emot att vara _tvungen_ att spela i flera timmar när man börjat med något, så det blir inte många instanser spelade för min del (och mina gubbar har alltså ganska kass utrustning...). Trots det vill jag inte tänka på hur mycket tid jag lagt ner på det spelet.
          Mvh Hanna

          Kommentar

          • specmats
            Användare
            • December 2004
            • 3060

            #20
            -doctor, Angående Red Orchestra, va ja förstår så är det egentligen en modd, endast online gäller, va menar du med squads? tm dtm ctf mm är spelsätten, men bra spel med tyngd på realism, otroligt skarp beräkning för ballistik mm...så fort dom har fått lite mer fart på laddning av kartor å fixat nåra buggar så blir det ett mkt bra spel
            Tropheus Duboisi halembe, so
            Melanochromis Auratus, vf
            Synodontis Petricola, odlade

            Akvarie-setup (Salt)

            Kommentar

            • doctor
              Användare
              • December 2003
              • 238

              #21
              Jo jag undrar om man kan gå ihop ett gäng och spela i en grupp online och kunna prata med varann som man gör i bf2 och flera andra spel. Blir ju roligare om man är ett gäng och kan säga åt några att göra en grej medans man går åt ett annat håll själv t ex.

              Kommentar

              • specmats
                Användare
                • December 2004
                • 3060

                #22
                vet faktiskt inte...men det tror jag-det går väl på de flesta nya fps
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

                Akvarie-setup (Salt)

                Kommentar

                Arbetssätt...