Någon bra akvarietillverkare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

    #16
    Känner någar som har ocean karen och är rätt missnöjda med dem. Spec på tvärstagen som täckglasen ligger på då de är alldeles för djupa och stoppar ytvattnets cirkulation. De var även missnöjda med kladdiga rutor med silicon på.
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Jonas E
      Användare
      • February 2003
      • 2533

      #17
      Kan säga att akvastabils ramar är sjukt snyggt gjorda. Har bara sett kanonkar från dem. Ska man ändå lägga ut över 2000kr kan man lika bra lägga på nån hundring extra för att få ett riktigt snyggt gjort akvarium. Vill man ha en heltäckande ramp finns ju även detta, samt skåp. Ramperna är dock rätt så dyra men man får vad man betalar för.
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

      Kommentar

      • m[A]use^
        Användare
        • December 2005
        • 909

        #18
        Var säljs dessa akvarium Jonas? Har du någon länk? Vore nice! Har du några bilder annars på dessa kar, så man får se hur alukanterna ser ut?
        Min zoon
        -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
        Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
        http://www.malawifreaks.se/forum

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • February 2003
          • 2533

          #19
          Akvarieudstyr købes i en rigtig Akvariebutik - Kig forbi en rigtig akvariebutik - Masser af fisk,foder og godt grej til faste lave priser - Vi ses


          De borde finnas att få tag på i sverigen också. Var vet jag inte men de går nog att beställa från någon grossist eller direkt från akvastabil via din lokala akvarieaffär.
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          • bmwpower
            Användare
            • December 2002
            • 1934

            #20
            Nackdelen är väl att det inte är lönt att göra akvarium i sverige för kostnaderna är för höga så därför blir kvaliten ibland lidande.
            Jag håller med ocena är ganska skiftande i kvaliten,ena gången är dom perfekta nästa gång man säljer ett får man skrapa silikon i timma.

            På akvatsabil har Alu kanten har en lite mörkare grå plastbit i hörnen så det inte blir några glipor.
            Dom akvatsabil jag sålt har varit av hög klass tyvärr kostar dom en del,men så är det också en möbel.
            Fördelen med akvastabil är att dom har T5 belysning med dimer snygga möbler som gör regeringen glad.

            Kommentar

            • Torsten
              NCS Medlem
              • September 2002
              • 647

              #21
              Jag tror inte Arnold gick back på att tillverka ett akvarie till mig, å jag tyckte inte det va svindyrt! Jag lägger hellre extra tusenlappar än har avkall på kvalitén.

              Resten handlar om smak och tycke, om det ska va aluram/helglas, möbel eller bänk, typ av belysning mm.

              Kommentar

              Arbetssätt...