En tumregel för cyps är att ha lika många hanar som honor. Då dänger hanarna på varandra i stället för att mobba honorna.
190 liter, helt tomt, Tanganyikaförslag
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av CutekidEn tumregel för cyps är att ha lika många hanar som honor. Då dänger hanarna på varandra i stället för att mobba honorna.
Alfahannen är helnöjd. Så länge de håller sig ur vägen är allt frid och fröjd.
Honorna klarar sig iofs bra. Kanske lyfter ur de minsta hannarna så att de får äta upp sig lite. Men då är väl risken att det blir krig på riktigt i burken..
Jaja, ingen risk för ett livlöst kar när man har cyprisar.
/MartinSisten i vattnet är en....twedmark@spray.seKommentar
-
det är inte för inte som ett 1.5metersakvarium brukar rekommenderas för cyprichromis leptosoma.
Det var därför jag rådde dig att välja nigripinnis då de är lugnare och inte lika aggressiva./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Ursäkta att jag lånar tråden lite.
Vad skulle hända om jag lyfter ur min nitiska hanne. Största sannolikheten är väl att en av de andra hannarna tar över och gör exakt samma sak? Är olika individer olika aggressiva?
/MartinSisten i vattnet är en....twedmark@spray.seKommentar
-
-
Ursprungligen postat av Jonas Edet är inte för inte som ett 1.5metersakvarium brukar rekommenderas för cyprichromis leptosoma.
Det var därför jag rådde dig att välja nigripinnis då de är lugnare och inte lika aggressiva.
Man lär så länge man lever, sen att man inte lever som man lär är ju en annan sak!Kommentar
-
Kommentar
-
-
edit: självklart, sålänge det inte handlar om Tropheus.../Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
Kommentar