Äckliga små flugor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklider
    Användare
    • January 2006
    • 104

    Äckliga små flugor

    Hej har mängder av äckliga vidriga flugor i mitt 200 liters !!! Är det någon som kan ge mig några tips på hur jag får bort dom? Tack på förhand
  • ciklider
    Användare
    • January 2006
    • 104

    #2
    Ingen som kan hjälpa mig?

    Kommentar

    • Helenai
      Användare
      • October 2004
      • 269

      #3
      Du får nog beskriva dem bättre om det ska gå att komma med tips. Vad har du för fisk? Vad matar du med och hur fungerar vattenbytena? Finns det något omkring som kan ge upphov till flugor? Växter, döda skalbaggar? Flugorna kan komma från fiskfoder, matvaror, döda djur i något hörn, överskott på ätbart någonstans, blomkrukor, utifrån, något i själva karet, m.m.

      Är det stora flugor, eller små? Röda, svarta, spräckliga? Finns det synliga larver? Flyger de eller hoppar de på ytan? Möjligheterna är ju dessvärre många.
      Varde ljus... och det vart mörker.

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=599007

      Kommentar

      • Håknil
        Användare
        • December 2005
        • 484

        #4
        Ursprungligen postat av ciklider
        Hej har mängder av äckliga vidriga flugor i mitt 200 liters !!! Är det någon som kan ge mig några tips på hur jag får bort dom? Tack på förhand
        Hej
        Sånt händer.
        Det är bara att avsätta en helg för storrengöring.Tvättning av grus,stenar etc.
        firrarna får du ha i hinkar.Brukar gå ganska bra.
        För rengöring av akvariel brukar det gå bra med "vit svamp" och mild
        såpalösning. Inga starkare grejor!
        Jag har gjort detta många gånger med lyckat resultat.

        lycka till

        Håkan

        Kommentar

        • ciklider
          Användare
          • January 2006
          • 104

          #5
          Har faktiskt gjort en stor rengöring... Efter att ha pratat med Kent i Nol så var vi båda säkra på att det var bananflugor. Stor rengöringen gjorde susen och får göra en grej som gör att inte artemia och likn kan komma upp och lägga sig på bakgrunden.. Tack för tipsen.

          Kommentar

          Arbetssätt...