fluval fx5 billigt i gbg ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lollo
    Användare
    • November 2002
    • 51

    fluval fx5 billigt i gbg ?

    Hej

    Jag är sugen på ett par fluval fx5 och såg i en annan tråd att det såldes i stockholm (akvarielagret) för 1695 kr och jag undrar var det går att få tag på det billigast på västkusten?

    mvh magnus h
    _____________________________________


    Jag är ateist-men jag tror inte på det heller!


    Mvh Magnus Hässelborg
  • daniel60
    Användare
    • March 2003
    • 527

    #2
    Ursprungligen postat av lollo
    Jag är sugen på ett par fluval fx5 och såg i en annan tråd att det såldes i stockholm (akvarielagret) för 1695 kr och jag undrar var det går att få tag på det billigast på västkusten?
    Det är i Örebro filtret (som verkar helt ok) säljs så billigt.
    Fluval FX5 till superbra pris 1695:-:) http://www.akvarielager.se/
    Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
    Mina fiskar & burkar

    Kommentar

    • lollo
      Användare
      • November 2002
      • 51

      #3
      Hej

      OOOPS det missade jag, jag bara skummade igenom tråden.

      mvh magnus h
      _____________________________________


      Jag är ateist-men jag tror inte på det heller!


      Mvh Magnus Hässelborg

      Kommentar

      • lollo
        Användare
        • November 2002
        • 51

        #4
        Hej.

        Jag undrar bara om någon kan svara på en kanske dum fråga?

        Jag måste ha mitt filter ovanpå akvariet,går det, alltså kan ett ytterfilter suga upp vattnet eller måste det stå nedanför och bara trycka tillbaka vattnet?Jag undrar eftersom jag inte har nog med höjd under bänken och måste ha dem ovanför vattenytan.Jag kom att tänka på detta nu och tänkte att det är bäst att slänga ut frågan eftersom jag tänker beställa två från örebro akvarielager,rätt surt om det inte fungerar.

        mvh magnus h
        _____________________________________


        Jag är ateist-men jag tror inte på det heller!


        Mvh Magnus Hässelborg

        Kommentar

        • larsa
          Banned
          • April 2006
          • 198

          #5
          Ursprungligen postat av lollo
          Hej.

          Jag undrar bara om någon kan svara på en kanske dum fråga?

          Jag måste ha mitt filter ovanpå akvariet,går det, alltså kan ett ytterfilter suga upp vattnet eller måste det stå nedanför och bara trycka tillbaka vattnet?Jag undrar eftersom jag inte har nog med höjd under bänken och måste ha dem ovanför vattenytan.Jag kom att tänka på detta nu och tänkte att det är bäst att slänga ut frågan eftersom jag tänker beställa två från örebro akvarielager,rätt surt om det inte fungerar.

          mvh magnus h
          I min beskrivnig står det att det ska vara under, minst 20cm för bästa effekt sen var det ett max också.kan du inte höja bänken då?själva fiterbehållarn är ca 42cm hög med stängningsanordningar,när man sätter på slanghållarna/ventiler bygger det upp mot 55cm.en rejäl pjäs.

          Kommentar

          • malawisimon
            Användare
            • February 2006
            • 88

            #6
            Tjenare!

            Tropakvarieimport på kageledstorget ligger faktiskt på nästan exakt samma pris som i örebro






            Ursprungligen postat av lollo
            Hej.

            Jag undrar bara om någon kan svara på en kanske dum fråga?

            Jag måste ha mitt filter ovanpå akvariet,går det, alltså kan ett ytterfilter suga upp vattnet eller måste det stå nedanför och bara trycka tillbaka vattnet?Jag undrar eftersom jag inte har nog med höjd under bänken och måste ha dem ovanför vattenytan.Jag kom att tänka på detta nu och tänkte att det är bäst att slänga ut frågan eftersom jag tänker beställa två från örebro akvarielager,rätt surt om det inte fungerar.

            mvh magnus h
            -= 720 liter Malawi 350 liter Sydamerika=-
            -= Acei ,Estherae, Trewavasae, Auratus VF =-
            akvariet.forum24.se

            Kommentar

            • lollo
              Användare
              • November 2002
              • 51

              #7
              Hej

              Nej jag kan inte höja bänken, den är helsvetsad i fyrkantsprofil och akvariet är på 1800 liter så det lyfter jag inte hur som helst. Kan man lägga filtret ner på sidan?

              Tack för tipset malawisimon!

              Mvh magnus h
              _____________________________________


              Jag är ateist-men jag tror inte på det heller!


              Mvh Magnus Hässelborg

              Kommentar

              • chismulu
                Användare
                • October 2005
                • 28

                #8
                Fuska?

                Ursprungligen postat av lollo
                Hej

                Nej jag kan inte höja bänken, den är helsvetsad i fyrkantsprofil och akvariet är på 1800 liter så det lyfter jag inte hur som helst. Kan man lägga filtret ner på sidan?

                Tack för tipset malawisimon!

                Mvh magnus h
                JAg är inget vidare haj på det där med "små" pumpar men jag tror inte pumpen skulle klara av att suga upp vattnet... men kan du inte fuska lite? men att dra ner slangen från akvariet till en xtra liten pump under akvariet som i sin tur pumpar upp vattnet till filtret ovanför akvariet? inte för att jag tror påt men i nöd situation... annars finns det ju gott om andra damfilter som bygger på prinsipen av att en pump pumpar upp vattnet som sedan får rinna över ner i akvariet igen, kanske skulle passa bättre för dig? annars ställ pumpen vid sidan om akvariet...
                mvh junior
                600.000L vatten på jobbet...
                Min Zoon:
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=504904
                Kan vara värt en titt för alla fiskintresserade?

                Kommentar

                Arbetssätt...