undrar om någon har erfarenhet av denna mal ihop med större ciklider ex jaggor,synspilum mfl? , jag har för mej att jag stog och tittade på denna art i en djur affär och ägaren till affären sa att det var en passande fisk till centralare för den kommer tydligen också därifrån, och ha sa att de skulle inte röra denna mal pga att den var giftig.....men stämmer detta jag hittar inget om att den skulle vara giftig... kan ja ha misstagit mej på att det var denna mal han pratade om?
pimelodus pictus
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av pirranundrar om någon har erfarenhet av denna mal ihop med större ciklider ex jaggor,synspilum mfl? , jag har för mej att jag stog och tittade på denna art i en djur affär och ägaren till affären sa att det var en passande fisk till centralare för den kommer tydligen också därifrån, och ha sa att de skulle inte röra denna mal pga att den var giftig.....men stämmer detta jag hittar inget om att den skulle vara giftig... kan ja ha misstagit mej på att det var denna mal han pratade om? -
En del stora ciklider från central amerika gillar inte stora rovmalar, eller åtmindstånde inte vissa. Min A. trimaculatum och min Parachromis loisellei hatade min afrikanska Chrysichthys (http://www.lindersson.se/images/Akva...rysichthys.jpg), men å andra sidan tolerar min jätte till citrinellum min nya stora leopardmal.
Svårt att veta hur de reagerar, det är en sak som är säker... testa!Senast redigerad av anli; 05 April 2006, 22:23.Anders LKommentar
-
Jag hade två pictus-malar när jag hade akvarium. De var 10-12 centimeter långa, alltså fullvuxna. Livliga och roliga att ha men mina bråkade med varandra hela tiden, dock inte med andra fiskar Inga av mina andra fiskar brydde sig om dom heller så det var ganska lugnt. Hade iofs bara dom med sydamerikaner och centralare under 15 cm så hur de funkar tillsammans med stora aggresiva bestar har jag ingen aning om. Det är ju bara att testa!Christian AnderssonKommentar
-
Ja då var det inte den art jag sökte men det kan ju funka iallafall ...nu går det 2 gibbiceps på 20cm i karet och det funkar...men jag vet inte....vore kul att ha någon mal som kommer från centralamerika när man nu har den inriktningen ....ja det blir svårt att välja!pirranKommentar
-
Var hos en kille som hade ett gäng av dessa som var över 20 cm. Om jag minns rätt hade han dem med CA (eller kanske var det SA???). Bytte sen till mig 6 st (10cm typ) som jag hade med Mbunas vilket gick bra men de var alldeles för hässjiga,tyckte jag då. Inte helt olika Synodontis Multipunctatus i sitt flängande vid matdags.
http://www.aquahobby.com/gallery/gpictus.html (var tvungen att kolla upp om det verkligen var samma mal som de jag såg och enligt denna sida blir de 25cm)"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ja blir dom ca 25cm blir jag mer sugen...de är ju väldigt snygga fiskar!! Konstigt att info om fiskar kan skilja så..pirranKommentar
-
Tvivlar starkt på att de kan bli 25 cm och om det är möjligt tar det nog väldigt lång tid. Mina växte ganska fort tills de var strax under 10 centimeter men sen gick det sakta och det sista halvåret jag hade dom växte de ingenting.Christian AnderssonKommentar
Kommentar