Akvariesand

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • andis
    Användare
    • September 2005
    • 20

    Akvariesand

    Skall inreda ett 540l med malawiciklider. Min fråga skall man blanda rådasand med bläster och i sådana fall vilken storlek skall man använda. Behöver också hjälp med vilka stenar som passar bäst med ovan nämnda sand.

    Tacksam för svar.
    "Man ska lära av andras misstag,
    för man hinner inte göra alla själv"
  • deathdealer
    Användare
    • August 2004
    • 1639

    #2
    Hej andis!

    Jaha du, det du frågar om är väl en omdiskuterad sak, och def. en ren smaksak!
    Ju finare sand, destå kompaktare och lättast att få det du vill ha, är väl att gå till en butik som säljer sanden och testa att blanda lite...!!!
    Blästersand är väl grymmt finkornig, så personligen skulle jag valt en något grövre råda för att få lite mer "struktur"!!!

    Samma sak med sten, bara estetiskt! Men kolla i medl. bilder, där kan man få massa uppslag, och snyggast (min smak) är de gubbar som lagt ner lite tid på att leta upp sten i det fria!!!

    Lycka till!

    DD
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

    Kommentar

    • Per B
      Användare
      • September 2005
      • 1250

      #3
      Något jag gillar är rådasand (0.4-0.8 eller runt 1 mm) med några nävar grövre grus/småsten i. Det blir grymt läckert!
      mvh Per

      Tanganyika och Västafrika i burkarna

      Kommentar

      Arbetssätt...