Ursprungligen postat av Mike_Noren
Otrolig sebraciklid!
Kollaps
X
-
Med vänliga hälsningar
Ola -
Ursprungligen postat av Daniel Odellnej, bara övergödd på amerikanskt maner.Kommentar
-
Ursprungligen postat av davvemanDet där har inte med övergödning att göra. Jag har dumpat en massa elefenbens o zebraciklider i ett 250 l kar. Hannarna i det har pucklar, det har dom däremot inte dom som jag har ensamma i andra kar. Så enkelt är det! Och det nämnda 250-karet får mat 1-2 ggr i veckan, så dom blir riktigt slanka...Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonSom sagt, det ar vatten, inte fett (vi svarade samtidigt, jag bara papekar att vi skrev samma sak pa olika satt)Kommentar
-
I pannpuckeln samlas det vatten, men den feta "hakan" på elfenbenshanen är inte fylld med vatten. Sådan haka får de vid övergödning.Kommentar
-
Ursprungligen postat av LundensisI pannpuckeln samlas det vatten, men den feta "hakan" på elfenbenshanen är inte fylld med vatten. Sådan haka får de vid övergödning.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Det är mycket möjligt att även svalget sväller vid lek, men jag tror inte att fiskar i det vilda får de "extrema" proportioner på svalget som den där elfenbenscikliden. Dessutom är även buken ganska rund och utbuktande, och enligt egna erfarenheter beror det på övergödning.Kommentar
Kommentar