Lyckad Ciklidstämma

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    Användare
    • May 2005
    • 4642

Mmm, man får tacka för helgen - speciellt GCG, som nu kan få lite välbehövlig vila!! Bra arrangemang i skön miljö!!

Passar vidare två av mina erfarenheter till Linköping, som arrar nästa års stämma:
    liksom Jonas blev jag irriterad över det konstanta fotandet under föredragen. Jag vill definitivt inte ha något fotoförbud, men när varje bild som visas under föredrag ska fotas av flera personer så blir det lite mycket.

En svår avvägning är "mingeltiden" - jag hann inte alls prata med alla jag ville!! *snyft*

Hilsen,

P
    Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Christian Alfredsson
      NCS Medlem

• April 2002
      • 4179

Jag fick bara bra bilder på Robin denna gången.
      Christian Alfredsson
      http://www.zoopet.com
      http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Äntligen tillbaka på jobbet! )

Väldigt trevlig helg och kul att träffa en hel del av er! Enda nackdelen som jag ser det var att den sociala delen var betydligt sämre än förra året när alla var "tvugna" att vara i samma lokaler i princip hela helgen.
        Tony Englund

Kommentar

• Robin
          Användare
          • January 2003
          • 4526

Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
          Jag fick bara bra bilder på Robin denna gången.
          Du var nog inte ensam om ditt "problem". ;-)

Nä några fina blev det ju.. fast den Calle la in tog jag själv.. Nån annan måste väl fått en ful bild på mig? []
          Mvh
          Robin

Kommentar

• wofflan
            NCS Medlem
            • September 2003
            • 660

Ursprungligen postat av Robin
            Du var nog inte ensam om ditt "problem". ;-)

Nä några fina blev det ju.. fast den Calle la in tog jag själv.. Nån annan måste väl fått en ful bild på mig? []
            det går väl inte, du skulle ju passa bättre med Calles nick
            Mvh Fredrik

Kommentar

• wofflan
              NCS Medlem
              • September 2003
              • 660

vill också tacka GCG för en trevlig helg, det enda som saknades vara att få se Viktor kela med ormen Kaa
              Mvh Fredrik

Kommentar

• Daniel Odell
                Användare
                • January 2003
                • 2437

mycket trevligt genomförd stämma, jag har bara positivt att säga om stämman i helhet. det sociala umgänget vart begränsat men det är mest mitt eget fel så det kan jag inte lasta på middagsupplägget eller göteborgs lockande uteliv
                fish r friend

Kommentar

• Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

Jaha! Då var det över då! Känns nästan lite tomt, men det är otroligt roligt att få höra alla positiva reaktioner. Vi i GCG tyckte själva det flöt på ganska bra utan några större problem. Det va kul att få se så många och även om jag hade tusen saker i huvudet så försökte jag prata med så många jag kunde, men man missar ju alltid några.

På ett sätt skall det bli skönt nästa år att gå som besökare och inte som arrangör :-)
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• deathdealer
                    Användare
                    • August 2004
                    • 1639

Vill oxå tacka Göteborgarna för ett bra utfört arbete!
                    Det enda jag är missnöjd med (och det beror bara på mig själv) är just den där sociala biten!!! Det fanns flera gubbs som jag aldrig han snacka med, och det var surt!
                    MEN vi tar igen det på nästa stämma, det är inte lätt att samla ihop alla på ett ställe i en metropol som Göteborg, och alla stockholmare (norrlänningar) blir litelite till sig när dom kommer ut i Europa och på kontineten...men vi gillar er iallafall!!! *asg*

Sen vill jag passa på att gratulera GUDRUN (allas våran låååånghåriga kompis) som var kvällens attraktion på Gothia Towers....FLER paraplydrinkar i handen på en såååå långhårig liten pojk har jag aldrig sett!!!
                    En annan syn som inte gick av för hackor var vår egen Tony, stående mellan två deathmetalgubbar, headbangandes i 2 timmar med div luftgitarr på rockbaren.....HELT underbart!!!

Men den STOR fråga är....vart fasen var lilleRobin???????.......

Skål på er bröder....från en mycket hes DD!

Ps. När var dragningen av lotterna på universeum????...jag hade ju lott nr 52.....och det var andrapriset...*suck*....*asg*

Pss. TONY!!!.....finns inga smileys...du har fel!!!
                    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Micke
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9579

När äter ciklidister egentligen? På de stämmor jag har varit på har det aldrig funnits någon lunch inplanerad i schemat. Som skåning är jag van att äta med korta intervaller. [:-)] Det behövs något mellan frukosten och kvällsmaten, i år offrades första halvan av Spreinats föredrag för att hinna över på kebabhaket tvärs över gatan.
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Alexander Ylipää
                        Användare
                        • October 2003
                        • 3615

En helt suverän helg! Jättetrevliga människor och bra föredrag. Vi ses nästa år i Linköping!
                        Mvh Alex

Kommentar

• Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

Ursprungligen postat av deathdealer
                          Sen vill jag passa på att gratulera GUDRUN (allas våran låååånghåriga kompis) som var kvällens attraktion på Gothia Towers....FLER paraplydrinkar i handen på en såååå långhårig liten pojk har jag aldrig sett!!!
                          Ja det var god underhållning i baren under lördagkvällen. Den andra Boråsaren (alltså inte DD) var också riktigt underhållande. Jag kommer inte att glömma kommentarerna när ett gäng upphetsade ciklidister kommer upp till skybaren och berättar att dom delat hiss med systrarna Kallur.
                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Zaphi
                            NCS Medlem
                            • July 2002
                            • 5395

Jag håller med Micke! Mycket konstigt att inte Ciklidstämmor har lunch. Så har det ju tydligen alltid varit. Tyckte också det va konstigt innan vi la upp schemat.

DD: Vi skrek om dragningen flera gånger och 52 ropades massor av gånger. Var tog du vägen? Å andra sidan missade du ju din prisutdelning av guldaborren också :-). Var höll du hus?
                            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• wofflan
                              NCS Medlem
                              • September 2003
                              • 660

Ursprungligen postat av Micke
                              Ja det var god underhållning i baren under lördagkvällen. Den andra Boråsaren (alltså inte DD) var också riktigt underhållande. Jag kommer inte att glömma kommentarerna när ett gäng upphetsade ciklidister kommer upp till skybaren och berättar att dom delat hiss med systrarna Kallur.
                              att man missade de två sötingarna, systrarna Kalur alltså, trots att man hängde på Skybaren
                              Mvh Fredrik

Kommentar

• Byttorp
                                Användare
                                • November 2003
                                • 1585

Instämmer i den långa raden av berömmare.

Det finns precis hur mycket som helst att kommentera och att tycka till om. Jag tror att det skulle behöva en egen tråd om jag skulle få ner och berätta om allt som hände och inte hände under denna helgen. Men jag drar av med några korta och inte alla sammanhängande kommentarer m.m.

*Stort tack till alla som jobbat och sett till att allt flutit på som det skulle, tiderna hölls ju nästan lite väl bra.

* Jag håller med om att det var nått visst att se Tony och Jonas stå och headbanga på Rockbaren. Jag har en bild eller två som kanske dyker upp vid lämpligt tillfälle.

* Ett uttryck från Rockbaren som vi alla kan ta med oss är när man inte vet vad nått heter, exempelvis en fisk, en låt eller ett rockband. Då kan man ropa i kör som Tony och Jonas: Det är SAXOON!!!!!

* Tack micke, micke+fru, tony, jonas, joakim, stefan osv för trevlig sällskap på lördagen och Gothia. (Dom ringde just från landslagsledningen och undra varför jag inte kom med på mötet på söndagen . Jag lovade dock att dyka upp på samlingen i Cannes istället. Dock har varken Susanna eller Jenny ringt ännu.
                                * Räkmackan satt som en smeck i magen där vid 0130 Stefan, speciellt gott med lite bubbel till också. Kom vi fram till vad tjejerna jobbade med nån gång?

* Instämmer i att det var skoj att prata med er alla, nämner jag några namn så glömmer jag säkert också några så det undviker jag, men skoj med goa gubbar och tjejer från norr till söder.

* Lotterierna är ju en historia i sig, I Linköping nästa år så skall jag också ta 5 lotter i dyringen och vinna på 4 av dom. Eller så skal jag ta lott nr 4 och 5 och vinnna även på dessa.

* Även Robin och vart han höll hus, skulle behöva en egen tråd. Men om vi ringer CF på Akvarielagret så kan han säkert bekräfta om Robins jobbansökan dykt upp i brevlådan än *smile*

* Jonas, när du kommer till Nol igen så hoppas vi att du inte håller igen på shoppingen så som du gjorde denna gång. Skoj att du gilla affärn, då var det ju iaf nån nytta med att vi åkte dit med dig och Ola (säger han som körde och fick med Tony och Alexander som guider) Själv blev det ju iaf en håv och lite sten.

Nåja, nu har jag väl snart kommenterat allt här i tråden....så dags att man slutar. Skall se till att få upp en bild så blir det lättare även för andra att säga hej och så nästa år i Linköping.
                                Tack än en gång för en trevlig helg
                                Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                                Ordförande GCG

Kommentar

Arbetssätt...