Tips här!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • m[A]use^
    Användare
    • December 2005
    • 909

    Tips här!

    Har börjat peta i mitt kar här hemma. Vilket har resulterat i att jag inte alls riktigt vet vad jag vill ha för fiskar.

    Det jag har nu är följande.

    2*2 Copadichromis Trewavasae dessa är jag nöjd med...
    2*2 Otopharnyx Lithobates dessa har inte färgat något än, så dom är rätt intetsägande
    2*3 Labeotropheus Trewavasae Kanon nöjd med dessa
    2*2 Ps. Polit Nöjd med alla utom ena hanen
    2*2 Cyrtocara moorii Kanon nöjd med dessa
    3*3 Trohpeops Red cheek Inte så nöjd som jag hade hoppats på att bli, rätt så anonyma i karet faktiskt.

    2*3 Melanochromis Johanni Här är jag nöjd

    Som jag själv upplever det har jag rätt mkt arter för tillfället. O jag själv tycker det är väldigt rörigt i karet. Det arter jag kan tänka mig å peta bort är Tropheopsen o Lithobatesen. Men vet inte sen hur jag ska göra i så fall, har funderat på en grupp Red empress som jag tycker är snygga lr några intermedius. Hur skulle ni gjort?

    Är som vanligt en smaksak men tips är alltid välkommna, o kul å se hur ni tänker!

    m.v.h Eraserx!
    Min zoon
    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
    http://www.malawifreaks.se/forum
  • steveharris
    Användare
    • September 2003
    • 243

    #2
    Ang Lithobates så tar det ganska lång tid innan de färgar ut, jag har för mig att min hane tog nästan 2 år på sig (från ca 4-5 cm när han köptes) att färga ut helt. Så vill man ha dessa gäller det att ha en stor portion tålamod, vilket jag själv tyckte det var värt. Det var roligt att se hur hanen nästan från dag till dag fick mer och mer färg även om det ibland kändes hopplöst......
    Patrik

    Kommentar

    • m[A]use^
      Användare
      • December 2005
      • 909

      #3
      Tycker ju verkligen om Lithobatesen, så jag tror faktiskt jag kommer att satsa på tålamod. Som du säger det är nog värt mödan!

      Den har börjat färga lite blått redan nu mitt i bröstet. Så det är ju på gång. Den är ca 8cm nu. Det enda jag är orolig för är det gula bandet. Det går inte riktigt ihop framme på "nosen" men det ska tydligen växa ihop om man ger den tid. Stämmer detta?
      Min zoon
      -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
      Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
      http://www.malawifreaks.se/forum

      Kommentar

      Arbetssätt...