Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
NCS ska bli stort
Kollaps
X
-
Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri... -
Nejdå..... NCS skall inte vara sämre tycker jag, kräver dock lite planerande.
Det vi behöver i föreningen är ju någon som kan ställa ut med eget kar och någon representant som kan förmedla kontakter och presentera föreningen.
Vi kommer inom kort ha ett styrelsemöte och min tanke är att frågan adresseras då.
När var deadline för att komma med?
Finns det medlemmar som är intresserade av ställa ut ett av sina kar och fiskar, meddela oss på styrelsen@ciklid.seJoakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Ursprungligen postat av Joakim DraktoftDet vi behöver i föreningen är ju någon som kan ställa ut med eget kar och någon representant som kan förmedla kontakter och presentera föreningen.Kommentar
-
Hej!
Hej!
Varför inte låta NCS ha kontakt och utbyte med den Estniska akvarieförenig som finns i Estland?Dom har kommit långt i sin akvarieutövning deras hemsidas går inte av för hackor,jag menar helt fel är det väl inte med utbyte man kan lära av varandra?!Mvh Ann-Mari PS,Jag har deras hemsida om någon undrarKommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_Kbra sagt kjell du är mycket bättre på att utrycka dig än vad jag är.
tror att enda chansen att få upp något här istan är om någon (jag skulle ställa upp) tar på sig att sätta upp afficer lite då och då och tex låter de ligga inbetalnings kort ligga hos affärerna. men nu verkar ju inte deathdealer vara så sugen på iden.
svar på din fråga deathdealer JA jag känner folk som är intreserade av akvarier men som inte är med i NCS dock kanske inte lika brinande intresse som jag.
Jag tror att mycket av det låg intreset för akvarier här istan beror på att det inte finns någon seriös akvarie affär. dom har låga priser (om man gämför med andra affärer här upp i tex lule) och försöker sälja så mycke som möjligt men har inget utbud förutom dom vanligaste tex guppi. och ingen kunskap varken om fiskar eller tillbehör. vilket även medför att dom ofta säljer sjuk fisk. Detta tror jag "knäcker" många som just har börjat tyvär..
Det är inte svårt att ta på sig att sätta upp en affisch....men sen ska det följas upp!
Skulle du betala in en summa pangar BARA för att det fanns ett inbetalningskort?
Går du in på en web-sida bara för att det står en adress?
Knappast, man får länkar helatiden....
Men kör på vetja...att ta fram affischer är väl inget problem?
DD
Ps. Inte för att vara otrevlig på något sätt, MEN förklara för mig, varför dina kamrater INTE är med i NCS nu, men skulle gå med OM det blev så att vi satte upp affischer...eller la ut inbetalningskort?Senast redigerad av deathdealer; 31 August 2006, 17:04."- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeFramförallt behöver i fixa fram en informationstext om föreningen till utställningprogrammet, när är det deadline?Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av annmariHej!
Här är en bra länk! www.akvarist.ee Mvh Ann-Mari// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av deathdealerNu missuppfattar du mig vännen!
Det är inte svårt att ta på sig att sätta upp en affisch....men sen ska det följas upp!
Skulle du betala in en summa pangar BARA för att det fanns ett inbetalningskort?
Går du in på en web-sida bara för att det står en adress?
Knappast, man får länkar helatiden....
Men kör på vetja...att ta fram affischer är väl inget problem?
DD
Ps. Inte för att vara otrevlig på något sätt, MEN förklara för mig, varför dina kamrater INTE är med i NCS nu, men skulle gå med OM det blev så att vi satte upp affischer...eller la ut inbetalningskort?
Ja om jag ser en trevlig affisch som har akvarier att göra och det står en web-adress skulle jag besöka den ja.. själv klart sätter man inte in pengar på något ställe bara för att de ligger ett inbetalnings kort liggandes..
jag tror ju att största problemet är ju att folk inte vet om att ncs finns...
btw tycker att du har väldigt tråkig attityd vännenKommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_Kjag tror knapast att dom går med bara för att vi skulle sätta upp affischer men finns kanske andra som skulle intresera sig och åtminstone uppsöka hemsidan och därigenom få upp ögonen för ncs. sen att ha inbetalningskort liggande tror jag inte är någon nackdel visst de är ju inte svårt att göra som det vissas här på sidan men folk är lata och tror att folk för tummen ur ...... och kanske får det att bli av om det finns färdiga inbetalnings kort ligandes på ett ställe som dom ändå brukar besöka...
Ja om jag ser en trevlig affisch som har akvarier att göra och det står en web-adress skulle jag besöka den ja.. själv klart sätter man inte in pengar på något ställe bara för att de ligger ett inbetalnings kort liggandes..
jag tror ju att största problemet är ju att folk inte vet om att ncs finns...
btw tycker att du har väldigt tråkig attityd vännen
Bara lite för mycket i bagaget inom detta med markandsföring *asg*
Jag HOPPAS att folk skulle reagera så, men det ska ganska mycket till!
Har arbetat med butiker under många år, och vet hur svårt det är att få folk att sätta opp något överhuvudtaget...*suck*
De flesta butiksägare vill ha något unikt/riktigt snyggt för att det ska sättas upp - ingen affisch som är falsad(vikt) på mitten som levereras med en tidning (det gör bara de som är NCS trogna), och då kommer man till distributionskostnader osv osv
MEN omdet vore så enkelt, så skulle ju alla göra det - eller hur?
Visst, det kan kosta X-antal kronor att genomföra en rockad som denna, men det beror helt på hur man jobbar, och hur man lägger upp taktiken.
Men jag är INTE den som vill sätta käppar i hjulen på bra idéer, absolut INTE, så om du uppfattat mig som sträv, backar jag och ber givetvis om ursäkt, men frågan är bara HUR många som orkad med, och vad som genomförs!
Enkelt blir det aldrig - gratis...inte det heller!
DD"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!Kommentar
-
Ursprungligen postat av deathdealerDe flesta butiksägare vill ha något unikt/riktigt snyggt för att det ska sättas upp - ingen affisch som är falsad(vikt) på mitten som levereras med en tidning (det gör bara de som är NCS trogna), och då kommer man till distributionskostnader osv osvKommentar
-
Ursprungligen postat av deathdealerDanne_k: relly sorry om du uppfattat det så....
Bara lite för mycket i bagaget inom detta med markandsföring *asg*
Jag HOPPAS att folk skulle reagera så, men det ska ganska mycket till!
Har arbetat med butiker under många år, och vet hur svårt det är att få folk att sätta opp något överhuvudtaget...*suck*
De flesta butiksägare vill ha något unikt/riktigt snyggt för att det ska sättas upp - ingen affisch som är falsad(vikt) på mitten som levereras med en tidning (det gör bara de som är NCS trogna), och då kommer man till distributionskostnader osv osv
MEN omdet vore så enkelt, så skulle ju alla göra det - eller hur?
Visst, det kan kosta X-antal kronor att genomföra en rockad som denna, men det beror helt på hur man jobbar, och hur man lägger upp taktiken.
Men jag är INTE den som vill sätta käppar i hjulen på bra idéer, absolut INTE, så om du uppfattat mig som sträv, backar jag och ber givetvis om ursäkt, men frågan är bara HUR många som orkad med, och vad som genomförs!
Enkelt blir det aldrig - gratis...inte det heller!
DD
man behöver ju inte skicka ut affischer till alla kanske räcker om man skickar ut till några som tar på sig att sätta upp. då håller man ju nere kostnaderna lite.
Jag tror ju inte att om man sätter upp afficher så kommer det en jätte ström med inbetalnings kort i varje fall inte direkt. Men folk kanske besöker sida kollar runt lite kanske börjar hänga på forumet. Förmoderligen blir dom inte medlemar förens om 1-3år eller nå sånt men vi har väll inte brottom?
personligen kände jag inte till att ncs fanns tills för ett par årsen när jag snubblade över zoopet och hittade en länk hit. är möjligt att farsan har någon gammal ckilid tidnig liggandes men tänkte väll inte så mycket på de. (han har en heldel gammal akvarie grejer liggande...)
sen finns det säkert sätt att nå ut till folk som är bättre som tex annonsera i tidningar osv men det kostar ju ännu mer. Men tror att det skulle tillkomma ganska mycke folk bara dom visste om att ncs överhuvudtaget existerar. Just här istan tror jag dock att många behöver utveckla sitt akvarie intresse ganska mycke innan dom går med inågot som ncs vilket jag tror är svårt här istan (när affärerna här istort set bara har hemma "vanliga" levande födare).
tror ju att många av dom som skulle besöka sidan har så pass mycke intresse att dom kollar upp lite roligare fiskar här och sen kanske går och pratar med någon handlare om att ta hem någon lite roligare fisk. I och med att man skaffar en lite roligare fisk som kanske gör lite mer än bara glider runt så får man säkert frågor runt fisken och blir mer aktiv på forumet och då kanske de blir aktuellt med ett medlemsskap. så tror ju inte att det skulle märkas nämnvärt direkt men på lite sikt skulle det nog kunna göra en del...Kommentar
Kommentar