Bakgrunds idér

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • THE-FONZ
    Användare
    • October 2005
    • 99

    Bakgrunds idér

    Tjena!!

    Jag har många gånger tänkt på att införa BTN moduler till mitt akvarium. Men ekonomin har stoppat alla planer. Jag har den gångna veckan sett olika projekt med BTN moduler, måste säga man blir sugen på något nytt till karet. Nu har jag bestämt mig för en aquael ODA. Någon som har erfarenheter om en sådan bakgrund?

    Jag fick höra att man inte behöver silikona fast den eftersom den är tung och sjunker till botten, det är bara att lägga ner den stabilt och låta något hålla den på plats. Men det är inte det som är problemet, nu vill jag höra lite tips och åsikter om olika bakgrunder.

    Länk till Bakgrunden: http://www.akvarielagunen.se/web/sho...et&itemid=1440

    //Emanuel
  • Per B
    Användare
    • September 2005
    • 1250

    #2
    Hej Fonz. Jag har sådan bakgrund i två akvarier. De är ganska snygga, inte i klass med BTN men helt klart ett bra budgetalternativ.

    Skaffa gärna en lite för stor så att du kan ställa den snett i karet så att det blir bredare utrymme bakom bakgrunden på ena änden (för pump och doppvärmare. Det fungerar bra att kapa till den trots att den är väldigt hård, jag använde en cirkelsåg. Jag tycker nog att du ska silikona fast den! Ta gärna upp ett extra hål för insug annars töms utrymmet bakom bakgrunden om insuget slammar igen (vilket det lätt gör, det sitter myggnät i insuget).
    mvh Per

    Tanganyika och Västafrika i burkarna

    Kommentar

    • THE-FONZ
      Användare
      • October 2005
      • 99

      #3
      Tjena Per!
      Jag har ett Juwel Rio 400l. Problemet med bakgrunden är att den blir 5cm för låg. hade tänkt att lägga till en 6cm frigolit eller något annat för att kunna få den att bli lite högre. Kommer nog att bli ganska mycket att göra om jag nu ska lägga in den då jag måste tömma karet.

      Per har du bilder på dina bakgrunder som sitter i dina kar?

      //Emanuel

      Kommentar

      • Per B
        Användare
        • September 2005
        • 1250

        #4
        Nej, men jag skulle kunna ta några foton när jag kommer hem i helgen (jag sitter i Växjö och pluggar nu).
        mvh Per

        Tanganyika och Västafrika i burkarna

        Kommentar

        • THE-FONZ
          Användare
          • October 2005
          • 99

          #5
          Gött då säger vi så.

          Förresten va pluggar du?

          Kommentar

          • Per B
            Användare
            • September 2005
            • 1250

            #6
            Medie- och kommunikationsvetenskap.
            mvh Per

            Tanganyika och Västafrika i burkarna

            Kommentar

            • ebbe_20
              Användare
              • February 2005
              • 283

              #7
              min kompis "Malawi_putte" har denna bakrund i sitt akvarium samma problem där den var för låg så han har laggt friggolit i botten som den står på.
              han har även limmat den med silicon för att den ska ´sitta fast..
              ser mycket bra ut måste jag säga.......
              MVh
              Ebbe

              Kommentar

              • THE-FONZ
                Användare
                • October 2005
                • 99

                #8
                Jag var hos Tommy på tropakvariefiskimport (GBG), där har han en annan modell. som ser bra ut. får nog ta en bild på den bara och posta den på forumet.

                Kommentar

                Arbetssätt...