If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
vad är egentligen den bästa födan till snäcklekare? jag har multisar och matar med räkmix men det känns inte rätt och dom är inte jätteförtjusta i det. finns det inget bra torrfoder!?
Sera vipan kör jag i mitt tanganyika sällskapskar och det funkar perfekt.
Finns säkert många andra bra flingfoder eller pellets som skulle passa, men det låter jag någon annan med erfarenhet tipsa om
Kör med räkmix, en kraftig sådan med mest räkor i, och frusen artemia till mina multisar. Dom käkar med glädje bådadera. Har även kört räkmix med 50% ärtor i men det var inte lika populärt.
Problemet med räkmix är att om du har yngel så måste maten smulas och då förstörs filter och vatten mer av räkmix än av t.e.x flingor. Multisar behöver inte mycket mat men dom växer till bättre om dom får mat flera/många gånger per dag.
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.
ok. då tycker jag att frusen artemia eller liknande låter bra!?!? ska jag bara köra med det, inte variera med annat?
förresten...jag har i affären sätt att det finns (vet inte vad det heter, typ stor artemia!?) något foder som är torkat. funkar det eller är fruset absolut bäst, näringsrikt osv!?
Kommentar