Några snabba frågor bara... Platsas denna fisk som en prinsessa? I så fall är den lika elak som prinsessorna i övrigt? Skulle man kunna ha denna fisken tillsammans med någon annan tanganyika i ett 200 liters? Tack på förhand.[:-)]
Neolamprologus moorii
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-Nej den är inte alls lika aggressiv som prinsessan utan är relativt mildTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Så bra..[:-)] Då kanske man skulle kunna ha den tillsammans med någon annan tanganyika i ett 200 liters då?Kommentar
-
javisst det finns många arter du kan ha som snäcklekare, jullar, hästnosar etc..Tropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
låter bra tycker jag, sen är det väl alltid lite "try and error" och det som i teorin låter bra kan bli nått helt annat i praktiken..Tropheus Duboisi halembe, so
-
Kommentar
-
lamprologus leleupi är snygg men tyvärr ganska aggressiv men kanske går det i ditt akvarium..släktet Cyprichromis är ganska snygga-ta en titt i artregistretTropheus Duboisi halembe, so
-
Färgrikt? Nja, nu får du snacka med folket på Malawiavdelningen. Vi på Tanganyikaavdelningen gillar de "gråa sillarna" med intressant beteende. Själv ratar jag alla vackra fiskar av princip!mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Jo men callochremis pleruspilus Kigoma och Cyprichromis leptosoma utinta fluorecent är väll färg granna... Tanganyika är det ju också..;-)Kommentar
-
Det finns färgranna Ventralisar också men problemet är storleken på ditt kar.. Med ett 200-liters finns vissa begränsningar. Pleurospilus skulle kunna funka om du bara har ett par Neolamprologus.Mvh
RobinKommentar
-
Har nu införskaffat 5 pleruspilus 3+2. Dessa går med 4 ocellatus... Skulle vilja ha ett par compressiceps med dessa.. Tror du det går? Jag menar compressicepsen syns ju nästan aldrig till i akvariet.. Snälla som lamm är min personliga erfarenhet i allafall.. Tacksam för tips.;-)Kommentar
-
Det kommer ju inte hända att jag skaffar ett Tanganika-kar nu. Jag har ett ledigt kar med måtten, 120x40x40. Är det inte för lågt till några Calvus. mvh. JouniKommentar
-
Jag tror nog inte att dom bryr sig så om höjden på akvariet.. Mina compressiceps håller sig runt botten i akvariet..[:-)]Kommentar
Kommentar