Fullt på Ciklidstämman

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Per B
    Användare
    • September 2005
    • 1250

Nu talar jag inte för hela den digitala gruppen utan för mig själv.

Jag förstår att man måste ha en sista anmälningsdag. Den dagen bör ligga på ett rimligt avstånd innan evenemanget går av stapeln. Inte för tidigt då många har svårt att planera mer än en månad innan och inte för sent så att arrangörerna har en chans att rätta sig efter intresset. Jag stöder alltså inte tanken att man som någon slags rättighet ska kunna efteranmäla sig. Finns det däremot chansen att göra det (om man tex fixar eget boende) så är det självklart bra. Nu fanns ju helt klart inte den chansen.

Det jag tycker är mycket tråkigt är att man väljer att begränsa arrangemanget som skett. Dvs man utgår från formen på antalet deltagares bekostnad. Personligen klarade jag inte riktigt att planera utifrån förutsättningarna "Snart smäller det", "Anmäl dig direkt", "Först till kvarn". Dessutom försökte man få timing så alla som läste forumet skulle få informationen samtidigt som de som öppnade Ciklidbladet.

Det sista var olyckligt då alla inte fick tidningen samtidigt av vad jag förstått. De som bor utanför Sverige fick tidningen några dagar efter. Ola fick den innan de i Trollhättan eller var det nu var de bodde någonstans. Vissa har tydligen inte fått tidningen ännu? Allt kunde alltså inte bli totalt rättvist fast intentionerna tydligt pekade åt det hållet. Och allt det här berodde på att det inte fanns en sista anmälningsdag som ett villkor att få vara med utan en först till kvarn-regel.

Mina två personliga skäl till att inte hinna anmäla mig utifrån de förutsättningar som rådde var att jag tänkt bo hos min dotter för att hålla ned kostnaden och för att slå två flugor i en smäll. Hon visste inte i tid om hon skulle vara hemma. Mitt andra skäl var att det var oklart om det låg en tenta/grupparbete veckan efter stämman. Det hade omöjliggjort mitt deltagande. På något sätt tycker jag att de som hade möjlighet att planera långt i förväg och kanske bara har sig själva att ta hand om/ta hänsyn till och nu stolt viftar med en biljett är diskvalificerade till att stolt ropa: "Jag tycker det fungerar bra".

Slutligen så tjatar jag inte om detta för att få igång någon dålig stämning utan för att understryka vikten av att analysera och återkoppla för att dra lärdom till nästa stämma. Det sättet att jobba på tar ju du upp Joakim i ditt senare inlägg och det är betydligt mer offensivt och trevligt än det förra: "Har NCS styrelse gjort en felaktig bedömning som lät arrangemanget fortskrida istället för att ställa in, så får detta tas upp vid årsmötet". (Jag är ju inte där av nyss nämnda skäl).
    mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• tropfrog
      Användare
      • July 2003
      • 1836

Det är inga problem att komma till årsmötet på söndag morgon utan att betala inträde till
      universeum. Salen ligger utanför entréspärrarna.
      MVH
      Magnus

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

...samt att ingen kontroll av betalningsbevis som ni får på plats kommer att göras på årsmötet.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Zaphi
          NCS Medlem
          • July 2002
          • 5395

Ni som verkligen vill förändra till nästa år skall inte skriva här i forumet utan skicka in era åsikter till NCS. Deras styrelse kan nämligen inte ta del av varje inlägg på ciklid.se utan forkuserar förmodligen endast på inskickade åsikter.
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

Ursprungligen postat av Hank
            Det tycker JAG var ett bra svar/synpunkt!
            Problemet är väl att det är ett nytt fenomen att det blir slutsåld. Har väl aldrig inträffat innan, eller?
            Ser verkligen fram emot stämman!!
            Nej och det är kul att så många kommer. Jag har varit med på alla stämmor sedan 1979 (kanske var jag med 78 också) och högst 3-4 gånger har det kommit mer än 100 så det är väl inte så där jättevanligt om man säger så. Tror faktiskt att en av anledningarna till att så många kommer denna gång är just att det är på Universeum, på samma sätt som Akvarieteknik var dragplåstret förra gången.
            Hade vi lagt det som vi brukar i någon skola eller liknande hade vi kanske bara behövt en lokal med plats för 80 personer[]

Sedan som Tropfrog skriver så ligger ju möteslokalerna (för såväl föredrag som årsmöte) utanför entrén. Så de som kommer enbart för årsmötet kan om inte annat i alla fall gratis både närvara på detta samt kolla på regnskogen på Universeum genom panoramafönstren, samt kolla på "jätteakvariet" längst ner med bl.a. jättearowanor och påfågelciklider.

Kommentar

Arbetssätt...