Följer trådar som lundacikli, växjöakvarister osv osv med våra nordbors egna lilla tråd! Har det hänt något nytt på sistone i era tankar? vore kul om vi kunde sammla oss någon gång och snacka. ett tips kan vara att medverka på Luleåakvaristernas möte/träff söndagen den 26 mars!
Norrlänningar med fisk i tanken!
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
-
Klart vi också måste visa att vi finns till. Kan tyvärr inte heller medverka på mötet. Men jag har följt er uppstart av lokalen. Verkar intressant. Själva har jag återtagit mitt akvarieintresse efter 20 års dvala. Har inriktat mig på Malawi.
P.S Alexander. Tror jag känner din far, heter han möjligtvis Håkan?Kommentar
-
Hej jallen. Synd att du inte kan medverka på mötet. Vi har två riktiga malawientusiaster här som odlar på för fullt!
Håkan Ylipää är ej min far, men vi känner dock honom =)Mvh AlexKommentar
-
Ok, då vet jag. Skulle vara intressant att höra vad de har för fiskar. Själv är jag än så länge inriktad på Mbunas.Kommentar
-
Hej igen
Om intresse finns så skulle vi kunna träffas och fixa en visning av de akvarier och terrarier jag har på mitt arbete (Norrfjärden, Piteå). Vi har sex större akvarier (350-1100 l) + några mindre med div fisk (rovmalawi, C.facetum (lekte igår!) mangrove, etiopisk lungfisk, mbunas mm. Dessutom har vi ett femtontal reptil och amfibiearter.
Har du förresten varit hit någon gång Micke? Jag har en ganska snygg red top afra mbamba.Kommentar
-
Ursprungligen postat av jallen
Ok, då vet jag. Skulle vara intressant att höra vad de har för fiskar. Själv är jag än så länge inriktad på Mbunas.
Ursprungligen postat av Ola SjödinHej igen
Om intresse finns så skulle vi kunna träffas och fixa en visning av de akvarier och terrarier jag har på mitt arbete (Norrfjärden, Piteå). Vi har sex större akvarier (350-1100 l) + några mindre med div fisk (rovmalawi, C.facetum (lekte igår!) mangrove, etiopisk lungfisk, mbunas mm. Dessutom har vi ett femtontal reptil och amfibiearter.
Har du förresten varit hit någon gång Micke? Jag har en ganska snygg red top afra mbamba.Mvh AlexKommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SjödinHej igen
Har du förresten varit hit någon gång Micke? Jag har en ganska snygg red top afra mbamba.Bara jag som var *cikliderna*....kul att vara igång igen []
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=149245
http://spaces.msn.com/berrac/Kommentar
-
Alexander:
Är nog intresserad av Golden. Kanske jag hör av mig och köper några. Även Demasoni är intressant. Har dock inte plats för dem i mitt nuvarande akvarium, men det kanske blir ett till snart.
Ola:
Har aldrig sett akvarierna. Kommer definitivt om det blir av. När ska du titta förbi :-)Kommentar
-
Kommentar
-
Jallen: Jag får se till att det blir av. Jag är rejält nyfiken på dina elongatus.
Bece: Vad gäller ciklider har jag ett 450 med mbunas och ett 850 med rovmalawi. Sedan har jag ett 450 med sex stycken Cichlasoma facetum (mina favoriter för tillfället) och mitt hemakvarium är på 960 l och där har jag ett par hantlar (16-17 cm(?)) (appendiculatus) och lite jordätare på tillväxt.
Inga jättefirrar således men ganska fina.
Alexander: Vi får bestämma någonting efter stämman. Fram tills dess är det lite körigt.Kommentar
-
Ola: Det verkar som om en hona tuggar just nu. Med så lång bortavaro som jag har kan jag inte vara säker, men nog verkar det alltid så. Alla tecken tyder på det. Kom gärna förbi och kolla.Kommentar
Kommentar