köpa lysrör???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salar
    Användare
    • June 2002
    • 227

    #31
    Internet! Vi lever mer och mer genom internet. Vill egentligen ta en yxa och.... Men den kostade för mycket pengar. En vacker dag så.
    SALAR

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

      #32
      ja salar varken du eller jag kan stoppa internet eller datan. det är det stora svarta hålet som min arbetsgivare sa på räddningstjänsten det kostar massor men antingen är man med eller inte. mvh janne

      Kommentar

      • salar
        Användare
        • June 2002
        • 227

        #33
        Fildelningen vill de åt. Rent tillfällig data. En köpes och pressad cd håller en livstid minst. Så de som bränner och fotar digitalt gör det för egen skull inte för framtiden. Made in Japan.
        SALAR

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • February 2003
          • 2533

          #34
          jag kör kombinationen aquastar + aquarelle och är mycket nöjd med ljuset i mitt 720.

          Har även haft auaglo i några akvarium men det är bara bra i början, sen lyser de med noll styrka. Dåligt av dem.

          Aquarelle och aquastar e riktigt bra, aldrig några effektproblem, när de slocknar köper man ett nytt och det lyser kanske lite starkare men det är fortfarande snyggt ljus 2 år efter man satte i det i rampen.

          offtopic: Va snackar ni fildelning o internet nu för, sniffat på vinkorken? =)
          Senast redigerad av Jonas E; 26 March 2006, 01:02.
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • May 2005
            • 4642

            #35
            När det gäller "finkaren" i bostaden kör jag mestadels med Aquarelle också. Bra rör, på många sätt. Letar man längre livstid och bättre kraft är det T5 som gäller. Fortfarande dyra i inköp, men med det tjusiga elpriset vi fått efter avregleringen så kanske det tom lönar sig i dagsläget. Odlingskaren är inte alls lika noga, handlar mer om att även firrarna behöver ljus för att funka bra. Till dem köper jag billigast möjliga rör på närmsta byggmarknad. Just nu är det många Osram 824, om jag inte missminner mig.

            Fast till växtkar i lokalen är det återigen en annan femma. Värt att satsa på lite bättre spektrum där, enligt mitt tycke.

            Hilsen,

            P
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            Arbetssätt...