If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tack för era åsikter. Skulle det mot förmodan bli någon så känns ju canon mera system än Nikons, i och med att den har flest automatiska funktioner.
m.v.h
Menar du att canons har mer automatiska funktioner och i och med detta är mer systemkamera? Ber om ursäkt om jag missuppfattat dig, men imho så har en äkta systemare bara manuella inställningsmöjligheter
Här är ett jämförelsetest mellan kamerorna, dock märker man efter 2 rader att det är nikonvinkel på testet
Blev lite fundersam med nikon som gjort okbjektiv till canon om inte jag minns fel så va de väl carlzeiss som gjorde canon objektiven
Ursprungligen postat av doctor
Lite sned jämförelse tycker jag, D50n är ju lite enklare och riktar sig till en annan kundgrupp än eos350 och d70s. Köper du en eos350 skulle jag å det varmaste rekommendera ett annat objektiv än deras medföljande. Men oavsett vilken du tar så kommer du bli kalasnöjd och som sagt är beg marknaden stor på båda fabrikat. Vad det finns mest av beror nog på vart du går.
Men jag skulle vilja slå ett slag för övriga fabrikat på marknaden, de är inte dåliga, tvärtom.
Visste ni förresten att Nikon tillverkade objektiven till Canon förr i världen? Inte konstigt att de är så skarpa...
Tydligen var det på 20 talet nikon skruvade ihop lite åt dom. Var nikon som sa det till mig på en release i höstas. Får erkänna att jag inte dubbelkollat detta.
Jag funderat fram och tillbaks i detta ämne i flera månader...efter att varit runt och frågot klämt, tryckt, läst och jämfört blev det en Canon 350D med ett EFS 17-85.
Jag tyckte nog att Nikon verkade väl så bra men Canon satt helt enkelt skönare i handen. så det blev kläm och tryck känslan som avgjorde.
Jo, det blev en canon 350D. O jo Stefan angående allt automatiskt. Jag läste lite på några recensioner att Nikon 50D var lite mer anpassad för nybörjare. Med mer automatiska funktioner. T.ex vitbalans har jag för mig. Kanske va fokusen oxå... Kommer inte ihåg riktigt. Detaljer kring vilket som skulle vara automatiskt är jag osäker på men det räckte för att ta beslut till en Canon bl.a. Vi har båda gått fotoskola å fotat en hel del med systemkameror å känslan säger mig att allt ska vara manuellt!!! Men det är väl en smaksak.
Som du säger så är det kanske bara till en fördel för vissa om fokus å vitbalans är automatiskt, det underlättar ju. Hur som helst...
Jag fick ju välja så det blev en 350D så jag hoppas den är bra! Hoppas oxå mina fotokunskaper sitter! Hur va det nu då? Stor bländare litet skärpedjup... O liten bländare stort skärpedjup? He he tåls att rota i hjärnkontoret när jag får den!
Min zoon -m[A]use^-one aquarist to find them, one plasticbag to bind them,and one aquarium to rule them all! Prova på vårt forum tills hemsidan är klar... http://www.malawifreaks.se/forum
Kommentar