Arwanor...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Earthbound

Arwanor...

Tänkte bara höra om det är nån som vet nånting om dessa fiskar.
    Tänkte skaffa imed att dom e ju väldigt fina att se på.
    Problemet är ju att det finns en uppsjö av olika sorter.
    Finns det nån som kan rekomendera en viss sort och går det att ha fler än 1 i ett akvarium. Dom e ju ganska bitsk vad jag hört.

• Anette
    Användare
    • April 2002
    • 178

På denna länk hos zoopet kan du läsa lite om arrowanan. Inte lämplig som akvariefisk i längden eftersom den blir så stor...

Anette

Kommentar

• anders141

Hej du jag har fyra arowaner och det jag kan rekomdera är att ha antingen 1 eller 3st 2går inte alls bra då sloss dom hela tiden.

Mvh Anders

Kommentar

• Earthbound

Jo jag har ju ett akvarium nu med en öronål en pansarål en paron haj 2 st snakeheads och en konstig gäddciklid. Skulle vara kul att ha en Arowana i där med.

Btw,,, nån som vet nån bra sida man kan kolla upp gäddciklider på så man får reda på vad det e för sort man har?
        Elak som fasen e den iaf.

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

I ciklid.se-s eminenta länksamling finns http://www.geocities.com/NapaValley/5491/

Ola
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Earthbound

Hmmm, jag har fått tag på latin namnet på den men jag hittar ingen info på den när jag söker på nätet (tyvärr). Kanske är en ovanlig sort.
            Crenicichla orange heter den iaf.
            Nån som vet nåt om den t.e.x hur stor den blir?
            Köpte en till likadan för att min skulle ha en polare med dom spöar ju bara på varndra hela tiden, kanske blir bättre när dom vart tillsammans ett tag. Har bara haft den andra i 1 dag hittills.

Kommentar

• Durin

Kan din din Crenicichla orange vara en Crenicichla sp Xingu? Jag tror amerikanerna kallar den för "orange pike". Kolla på länken ovan om det kan stämma!

mvh Patrik

Kommentar

• Earthbound

Ahh den var det. Den där oranga saken.
                tackar tackar

Kommentar

Arbetssätt...