Någon som vet nån bra sida som har undervattensfotografier från tanganyikasjön.
undervattensbilder
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Ja det måste jag säga, där fanns det ju riktigt mkt att gotta sig i...
å firren som har fastant i nätet va en skön bild mitt i allt;-)Kommentar
-
mkt bra sida-tack!Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
-
Jepp...
Denna tycker jag är rätt trevlig att titta igenom...
Kommentar
-
-
Har spanat igenom Tanganyika-sidan lite kvickt innan, tog en grundligare titt nu - attans vilken akvaristporr!! Många uppslag till inredning av akvarier, fisksammansättning och revirhållning. Dessutom syns hur växterna kryper fram, vilket Kasselman beskriver i sin bok - de varianterna på växter går inte att få att växa på samma sätt i akvarium. Hornsärven i Tanganyika sjunker, likaså Hydrillan, men efter ett tag i akvarium så växer de på annat sätt. En del tjusiga bilder på Neothauma-skal också, för dem som undrar hur de ser ut. En del stenar verkar vara nerbetade av Petros/Troffar på ovansidan, blir en märklig gräns mellan ovansida och kanterna på en del stenar.
Hur coolt som helst!! Någon som vill medfinansiera ett 20 000 liters kar?!?
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
coola bilder, hade varit nice med liknande sidor från västafrika, syd- och mellanamerikaMvh FredrikKommentar
-
Ursprungligen postat av wofflancoola bilder, hade varit nice med liknande sidor från västafrika, syd- och mellanamerika
De enda undervattensbilder jag sett ur amazonas är dels några tagna av Takeshi Amano, dels några som tidigare var utlagda på Tropicas hemsida.Kommentar
-
Sitter och funderar på om det skulle gå att få det där "dammtäcket" på botten i akvariet, det skulle bli hur coolt som helst. men då får man ju strunta i ett powerhead. Blir nog lite klurigtKommentar
-
Mike,
jag har sett fler bilder från just Sydamerika, som Kasselman tagit. Funnits med i DATZ bland annat. Nästan inga fiskbilder, hon är ju växtfreak, men i allafall. Liknar en del av Tropicas bilder, så de är nog inte direkt "representativa" för Sydamerika-biotoper.
Fritte,
kan delvis gå att efterlikna beroende på vilka arter du har i karet. Med betande arter är det klippt (ha, ha!!), men i mitt Tanganyika i vardagsrummet går Kilesa, Cyps och petricola. Tillsammans med algerna så bildas ett slags lager på modulerna vilket ser rätt naturtroget ut. Har hyfsad snurr på vattnet ändå.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Hej!
Tropica var på expedition 2002 men jag hittar inte bilderna på deras hemsida nu. Jättefina bilder från ett område med kristalklart vatten och mycket växter. Danske malawi importören Carsten Gissel postade en del bilder på cichlids.dk när han dör i vad som föreföll som samma område men jag hittar inte dem heller.
Mvh
olofKommentar
-
Kommentar
Kommentar