swebusspriser

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozric
    Användare
    • March 2004
    • 3187

    swebusspriser

    Vad tar swebuss för att skicka en frig-låda fisk?? Vikten stannar väl på 3-4 kg.
    Nån som vet???
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    200-300kr beroende på storlek. När jag skickade med Swebus så tog de måttbandet istället för vågen...

    Annars är det ju bäst att ringa Swebus lokalt (utlämningsplatsen) och höra efter.

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • March 2004
      • 3187

      #3
      Ah ,ok!
      "Utlämningsplatsen"?? Tänkte personligen lämna över lådan till chaufförn på stationen så man e toksäker på att den kommer iväg.Torde väl funka??
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • jarinen
        Användare
        • April 2003
        • 1888

        #4
        Hej,

        ser att du bor i Nyköping och där finns ett bussgods kontor http://www.bussgods.se/ , jag skickade en del grejer för lite sedan med dom och det är riktigt bra och smidigt. Då passade jag på att fråga om det du nu undrar om man nån gång skulle skicka fisk. Svaret var att de tar inget ansvar för levande djur men om man ville skicka så fanns en tjänst som kostade 280:- vill jag minnas som garanterar utlämning hos mottagaren inom 24h, på avgiften kommer ett kilopris på det man skickar.

        Hör med det kontor som ligger dig närmast via länken.


        Mvh Jari

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • January 2003
          • 3368

          #5
          Du får muta honom lite så bruakr det gå vägen. Det har danskarna gjort när jag har fått fisk skickad till köpenhamn. De är alltid trevliga och hjälpsamma.

          Mvh
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • March 2004
            • 3187

            #6
            Ah,schysst hjälp,tack! Bussgods får det bli då!
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • Pär J.
              Användare
              • April 2002
              • 219

              #7
              Swubuss kör nog ingen frakt själv utan det är Bussgods som står för den biten. Brukar funka bra, men tänk på att priset räknas på vikt eller volym (det dyraste).
              Välpackad fisk i frigolitkartong är säkert men den riskabla punkten är mellanlastningar om paketet tvingas stå på något kallt ställe men busstransporterna. Kolla deras tidtabeller för bästa tid att leverera samt ev. mellanlandningar.

              Lycka till.

              Kommentar

              • Björn
                Användare
                • April 2002
                • 787

                #8
                Tänk även på att i vissa fall (Malmö) kan man råka få hjälp av en sur gubbe som struntar i vilken info man fått från företaget via telefon. Om dom ska kunna garantera att lådan åker med bussen du tänkt och inte bli stående "tills det finns plats" måste man betala extra "Express".

                Som sagt, man ska alltid vara beredd på att det är en sur gubbe som ska ta betalt.
                Dessutom är det väl inte lagligt att skicka levande djur med transportföretag som inte är speciellt utrustade för ändamålet?

                Mvh
                Björn
                fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

                Kommentar

                Arbetssätt...