Jag börjar bli lite orolig för min lilla Auratus hona som har ägg i munnen hanarna e ju så vilda av sig så jag bör nog flytta henne till ett eget kar nu men hur litet kar är minimum för att låta henne ruva i ?
Ruvningskar för en auratus
Kollaps
X
-
Ruvningskar för en auratus
-= 720 liter Malawi 350 liter Sydamerika=-
-= Acei ,Estherae, Trewavasae, Auratus VF =-
akvariet.forum24.seTaggar: Ingen -
Jag skulle uppskatta att 30 liter är minimum. Ge henne en ordentlig grotta att chilla i och använd helst samma vatten som från huvudkaret. -
Får väl försöka inreda nått bra då
Behöver verkligen ett kar till så är det nån i skaraborgstakten som har ett ca 100 liters över så säg gärna nått börjar bli orolig för min lilla hona
Ursprungligen postat av ZaphiJag skulle uppskatta att 30 liter är minimum. Ge henne en ordentlig grotta att chilla i och använd helst samma vatten som från huvudkaret.Senast redigerad av malawisimon; 16 March 2006, 20:07.-= 720 liter Malawi 350 liter Sydamerika=-
akvariet.forum24.seKommentar
-
Hur länge är det mellan äggläggning och kläckning?-= 720 liter Malawi 350 liter Sydamerika=-
-
-
Ursprungligen postat av Per BjellertTre veckor eller lite mindre.-= 720 liter Malawi 350 liter Sydamerika=-
-
En fråga till då.
hur länge har honan yngeln i munnen?
Ursprungligen postat av Per BjellertTre veckor eller lite mindre.-= 720 liter Malawi 350 liter Sydamerika=-
-
Per menade den totala ruvningstiden. Från ägglägning till kläckning är det ungefär 3 dar.540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Ok DE börjar närma sig 3 veckor nu och jag har flyttat henne till ett eget kar nu ligger hon i en grotta och tuggar rejält kanske e dags åh spotta snart då
Ursprungligen postat av JeppePer menade den totala ruvningstiden. Från ägglägning till kläckning är det ungefär 3 dar.-= 720 liter Malawi 350 liter Sydamerika=-
Kommentar