L027 randig och äter alger...
vilken är din favoritmal?
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av StyrsöL027 randig och äter alger...Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65Kommentar
-
Kommentar
-
Fångstplats om jag förstår det rätt. köpt dem som L027 på Hornbach dock...
kolla på planet catfish
"These fish are imported in all sizes and in a number of colour forms. Interestingly the colour of the eye varies from bright orange to dull red. Although described from Venezuelan material, the colour forms that have given rise to L027 are from different locations such as the Rio Tocantins, Xingú and Tapajos, Brazil. It appears that the juveniles of Brazilian populations have solid or plain as opposed to barred caudal fin rays. So, a juvenile with barred caudal fin rays is from Colombian or Venezuelan stock."Kommentar
-
Jag har ännu inte förstått mig på charmen med malarKommentar
-
-
Ursprungligen postat av LaeskJag har ännu inte förstått mig på charmen med malar
Har man många vackra L-malar samtidigt så syns alltid någon av ädelstenarna!Anders LKommentar
-
Ni kanske redan sett bilden på Zoopet, men jag kan inte låta bli att visa upp den senaste favoritmalen: Megalodoras uranoscopus. Snyggare blir det inte!Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
Ursprungligen postat av daniel60Ni kanske redan sett bilden på Zoopet, men jag kan inte låta bli att visa upp den senaste favoritmalen: Megalodoras uranoscopus. Snyggare blir det inte!
min favorit är golden nugget eller en stor ancistrus med mycket skäggväxtKommentar
-
Jag gillar små saker. Otocinclusar är i mitt tycke vansinnigt trevliga. Efter Siamesisk algätare är det också dem som jag anser bäst på alger utan att förstöra övrig inredning. Däremot gör de sig nog inget vidare i en Malawitank (läs: överlever inte med Mbunas). Bilden på "malen" i växtodlingen ser ut som en Gastromycon eller Pseudogastromycon. Mycket trevliga de också och blir inte särdeles stora. Dessutom verkar en del av dem inte omöjliga att få till lek - en kille i akvarieföreningen fick spontanlek på dem i ett sällskapskar. Till en Malawibalja så rekommenderar jag dem dock inte.
Har annars inga bra tips på algätande malar till Malawi-kar, mer än Ancistrus. Vet många som kört dem med Mbunas, och det funkar bra. Dessutom tar det ett bra tag innan de gnager igenom en BTN.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Först vill jag bara instämma med de som säger att Gastromyzonen inte är en mal.
I övrigt: L204 (Första malen hem till min nya sötvattensburk)
L134
Panaque maccus
fd Pterygoplichthys lituratus, numera känd som?
Loricaria similimaKommentar
-
Ursprungligen postat av GabbiFörst vill jag bara instämma med de som säger att Gastromyzonen inte är en mal.
I övrigt: L204 (Första malen hem till min nya sötvattensburk)
L134
Panaque maccus
fd Pterygoplichthys lituratus, numera känd som?
Loricaria similimaMvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinKan man få översättning på det här?
L204 Svart/vit mal som du kommer att få uppleva på nära håll.
L134 Annan svart/gräddfärgad mal.
Panaque maccus, mer avloppsgrå med brunt i.
Lituratus: Svart gibbiceps
Loricaria similima; du kommer få uppleva dessa också.Kommentar
-
Lda 01 och vanlig ancistrus e mina favoriter/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Tack!
204:an var jäkligt snygg... men min Plecostomus sp. "yellowspot" är en division högre.Mvh
RobinKommentar
Kommentar