humm, läste början av ämnet. En snygg algätande mal är självklart whiteseam ancistrusen! T en ancistrus men som är mycke mörkare, nästan svart med vita kanter i fenorna och tydliga vita prickar. Skitsnygga!
vilken är din favoritmal?
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av Jonas Ehumm, läste början av ämnet. En snygg algätande mal är självklart whiteseam ancistrusen! T en ancistrus men som är mycke mörkare, nästan svart med vita kanter i fenorna och tydliga vita prickar. Skitsnygga!Senast redigerad av daniel60; 20 April 2006, 20:11.Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinTack!
204:an var jäkligt snygg... men min Plecostomus sp. "yellowspot" är en division högre.
Har aldrig hört talas om just "Plecostomus sp." *ler rart*Kommentar
-
Tycker att ni missat L114. En sur och vresig mal som inte bara har temprament utan även är mycket snygg. Annars tycker jag att clownpleco är underskattad. Snygg, billig och underhållande.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Den här 25cm´s chokladmalen var en av mina favoritmalar. En dag ville han bara inte vara med längre. Nu är han mumifierad.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Ursprungligen postat av GabbiKan du inte skicka upp en bild av den på Guardians så vi får se vad det är?
Har aldrig hört talas om just "Plecostomus sp." *ler rart*Mvh
RobinKommentar
-
Här är en bild på min favoritmal Sorbium lima
Bland algätarna är Panaque nigrolineatus min favorit// Magnus ArvidssonKommentar
-
jag har Queen-Arabesque "L 260" och dom är intressanta och fina, trist bara att dom så sällan är framme, jag ser dom kanske en gång i veckan!Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
?????????????
kan malarna skada back to nature bakgrunder? blev lite nervös nu eftersom jag har 2st 30cm plecostomus i ett stort kar med moduler. tyckte det var bra att dom käka på algerna på dom men det blev lite oroväckande rent på vissa ställen...ungerfär som att färgen släppt...Mina kar
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333Kommentar
-
ja vissa malar kan skada btn...dock vet jag ej vilka arterTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Rovfisken?????????????
kan malarna skada back to nature bakgrunder? blev lite nervös nu eftersom jag har 2st 30cm plecostomus i ett stort kar med moduler. tyckte det var bra att dom käka på algerna på dom men det blev lite oroväckande rent på vissa ställen...ungerfär som att färgen släppt...Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65Kommentar
-
Står i valet o kvalet mellan clarias B. eller Pimodulus pictus! Får bli Clarias för sin smilighet ,har föressten satt ner 4 "testpiloter" hos monstret röd ciklid på 5-7cm,2 dagar nu!han/hon bryr sig inte,senaste mätningen var 42 cm.rätt var det är får han sällskap av ett 30tal mbunas om testet faller ut väl(men då börjar väl frosseriet )Kommentar
-
Ursprungligen postat av daniel60Topp-5 just denna vecka:
1. Sorubim lima - alltid aktiva, sällskapliga, nyfikna och hungriga.
Jag måste med andra ord göra någonting fel med mina. :-/Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeAÖh, vänta lite nu. Mina Sorubim Lima är nog dom mest passiva fiskar jag haft! Varenda individ i gruppen har sin lilla plats där den står blickstilla hela dagarna utom vid matningen, då kastar dom sig över allt som rör vid någon av antennerna deras och kanske rör dom sig lite grand runt i akvariet också.
Jag måste med andra ord göra någonting fel med mina. :-/// Magnus ArvidssonKommentar
Kommentar