filter problem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zlatankomplex

    filter problem

    har haft en jävla massa problem med ytterfiltrena till mitt 375l kar.

    1st fluval 404 pumpar på bra men låtter grymt mycket, så mycket att jag inte kan ha de i sovrummet.
    1st Eheim 2215 där axeln är trasig + att impellen verkar vara lite trassig i botten,
    1st eheim 2013 där axeln är av och impellen verkar kass..

    Vad skall jag göra vill inte lägga för mycket pengar på att köppa reservdelar, misstänker att jag skall satsa på att få igång eheim 2215 efter som det är tyskt och det är alltid bra . Vad skall jag göra med de andra finns det nått man kan använda fluvalen till??. Kanske bytta det med någon som har ett odlingsrumm och därmed inte är så känslig för ljud??
  • Karon
    Användare
    • April 2002
    • 880

    #2
    På vad sätt verkar impellrarna vara kassa ?
    En axel kostar ca. 60:-, får nog betraktas som oundviklig utgift, impellern går väl på 150-200:- gissningvis ( http://www.aquaristic.net/AQ2344e788...,0,0,id4871,,0, ).
    Fluvalen, tja det är ju en Fluval

    Kommentar

    • deathdealer
      Användare
      • August 2004
      • 1639

      #3
      jag har flera Fluval, och inget problem...men hur låter det????
      Det jag i.o.f.s hare gjort är att jag tagit bort de två filtermattorna som sitter i kassetten, och fyllt det utrymmet med makaroner. Beskriv problemet lite mer...tack *asg*

      Vänligen DD
      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

      Kommentar

      • zlatankomplex

        #4
        tja det låtter jävligt mycke helt enkelt. ett ganska dovt mullrande som inte verkar ha nånting med luft i filtret att göra. Har försökt att hålla filtret upp och ner men det hjälper inte. För tillfället har jag ett vanligt luft drivet filter i karet, frågan är hur länge det kommer gå. Karet är befolkat med 4st hantel ciklider 1st flagg ciklid, 10st buenos aires tetror och någon mal.

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • August 2004
          • 1639

          #5
          kan vara så att du har för väl packad filtermedia i kammaren, vilket gör att du har dålig genomströmning??? Kan det vara problemet...som gör att filtret jobbar för hårt?

          DD
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          Arbetssätt...