SE HIT! - Stora boendeproblem på Ciklidstämman

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

SE HIT! - Stora boendeproblem på Ciklidstämman

Vi har stött på ett stort boendeproblem på Ciklidstämman. Vi fick procentsatser från Filipstad över hur många som bokade olika typer av rum men nu visar det sig att den beräkningen inte var speciellt bra alls. Varför vet jag inte, men så är det.

Det är långt fler som bokat dubbelrum och enkelrum än vi beräknat och mycket få som bokat flerbäddsrum. Missberäkningen är alltså så pass grov att det inte ens finns så många dubbel- och enkelrum på vandrarhemmet.

Vi håller febrilt på att lösa detta och det kan endast göra med en av nedanstående lösningar eller en kombination av dem båda:

1. Alla ni som bokat dubbel- eller enkelrum och som kan tänka er att bo i flerbäddsrum, maila detta till info@gcg.se nu. Skriv vilka personer det gäller. Vi ser gärna att så många som möjligt gör detta så kanske det löser sig. Om ni verkligen MÅSTE bo i enkel- eller dubbelrum, skriv även och berätta detta för oss.

2. Vi får boka in folk på ett vandrarhem som ligger en bit från Universeum, det handlar om 10-15 minuter med spårvagn eller så.

Vi hoppas att ni hjälper oss lösa detta problem så smidigt som möjligt.

Självklart får de som byter boendealternativ tillbaka mellanskillnaden i pengar.
    Senast redigerad av Zaphi; 07 March 2006, 20:58.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

"Om ni verkligen MÅSTE bo i enkel- eller dubbelrum, skriv även och berätta detta för oss."

Är det fel att bo i dubbelrum måste jag få fråga då? Jag vill gärna kunna låsa in mina prylar osv. Vi som bokade dubbelrum måste väl få förtur?

Mvh
    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

Instämmer.

Först till kvarn var det väl?
      Mvh Alex

Kommentar

• ZakatH
        Användare
        • April 2004
        • 313

Vill man bo i enkel/dubbelrum så skall man väl få det? Är det så att det inte räcker så får ni väl lösa något annat?

Kommentar

• Johnny_1
          Användare
          • October 2003
          • 313

Ursprungligen postat av Cutekid
          "Om ni verkligen MÅSTE bo i enkel- eller dubbelrum, skriv även och berätta detta för oss."

Är det fel att bo i dubbelrum måste jag få fråga då? Jag vill gärna kunna låsa in mina prylar osv. Vi som bokade dubbelrum måste väl få förtur?

Mvh
          Själv har jag släkten i Göteborg och därmed boendet hos dom men tycker att det bör vara först till kvarn även på boende.
          De som betalat först för stämma och boendealternativ bör ju givetvis ha företräde till det som dom betalat för på namngivna vandrarhemmet.

TIPS!!
          Finns ju ett vandrarhem uppe vid Nordstan och ett på 3:dje Långgatan.
          www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

GCG är en liten grupp människor som sliter gratis för att få ihop detta. Ska det vara så svårt att hjälpa till? Företräde, visst, men gnäll, nej tack.
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Vingåker
              Användare
              • November 2004
              • 73

Ursprungligen postat av Ola Svensson
              GCG är en liten grupp människor som sliter gratis för att få ihop detta. Ska det vara så svårt att hjälpa till? Företräde, visst, men gnäll, nej tack.
              Bra Ola.
              mvh Tommy
              Alltid vara en smula barn - det är att vara vuxen

Kommentar

• Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

Lugn, lugn! Alla kommer att få någonstans att bo. Alla som väljer enkel- och dubbelrum kommer dock inte få bo på Göteborgs vandrarhem, utan en bit därifrån, det är helt klart. De som tycker det är viktigare att bo nära Universeum och inte bryr sig så mycket om att bo i flerbäddsrum bör maila detta till info@gcg.se så fort som möjligt så ändrar vi på det.

Ett problem med att använda "först till kvarn"-principen på boende är att vi fick in så mycket betalningar första dagen så det kommer inte bli rättvist ändå.

Om det är någon som tycker detta är tråkigt så är det vi i Göteborgs Ciklidgrupp, även om jag förstår att varje enstaka person tycker det är surt.

Vi har endast 2 personer som vill bo i flerbäddsrum på fredagen och 5 på lördagen. Detta är helt otroliga siffror! Hur det kommer sig att alla helt plötsligt inte vill bo i delade rum när de är i Göteborg är ett mysterium.

Hör av er med era ändringar så fort som möjligt.

Kommentar

• olaJ
                  Användare
                  • August 2003
                  • 584

Ursprungligen postat av Zaphi
                  Lugn, lugn! Alla kommer att få någonstans att bo. Alla som väljer enkel- och dubbelrum kommer dock inte få bo på Göteborgs vandrarhem, utan en bit därifrån, det är helt klart. De som tycker det är viktigare att bo nära Universeum och inte bryr sig så mycket om att bo i flerbäddsrum bör maila detta till info@gcg.se så fort som möjligt så ändrar vi på det.

Ett problem med att använda "först till kvarn"-principen på boende är att vi fick in så mycket betalningar första dagen så det kommer inte bli rättvist ändå.

Om det är någon som tycker detta är tråkigt så är det vi i Göteborgs Ciklidgrupp, även om jag förstår att varje enstaka person tycker det är surt.

Vi har endast 2 personer som vill bo i flerbäddsrum på fredagen och 5 på lördagen. Detta är helt otroliga siffror! Hur det kommer sig att alla helt plötsligt inte vill bo i delade rum när de är i Göteborg är ett mysterium.

WHAT?? Vi är 6 stycken från Ciklidvännerna i Malmö som anmälde oss den 2:e mars och vill bo i flerbäddsrum på lördagen, räknas inte vi eller vi är, gud förbjude, inte anmälda?? SKickade anmälningarna till postgirot onsdagen den 1:e och gjorde ytterligare 1 anmälning via föreningssparbanken den 2:e. (totalt 7 personer, varav 1 inte skall sova över, utan fixar sitt eget boende)
                  "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• Alexander Ylipää
                    Användare
                    • October 2003
                    • 3615

Ursprungligen postat av Zaphi

Ok, då förstår jag.

Men kommer alla dubbelrum då alltså vara tomma på det första vandrarhemmet?
                    Mvh Alex

Kommentar

• Zaphi
                      NCS Medlem
                      • July 2002
                      • 5395

OlaJ: Om du mailar namn på alla 7 personer till info@gcg.se så skall jag kolla med listan. Om det mot förmodan skulle vara så att ni inte är med så finns det 7 platser kvar som jag bokar åt er, om er betalning kommit in dvs.

Kommentar

• Zaphi
                        NCS Medlem
                        • July 2002
                        • 5395

Alex: Vi utnyttjar såklart alla dubbelrum vi har bokat på Göteborgs vandrarhem. Det finns en hel del 4-bäddsrum också. Är det några som kan tänka sig att bo så?

Kommentar

• Jonas E
                          Användare
                          • February 2003
                          • 2533

Flerbäddsrum är ju jätteroligt, va ede för fel på lite gemenskap? Låsa in sina grejer, vem skulle få för sig o sno mina gamla strumpor.....;-)
                          /Jonas
                          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• olaJ
                            Användare
                            • August 2003
                            • 584

Då var det mailat till dig Zaphi
                            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• Zaphi
                              NCS Medlem
                              • July 2002
                              • 5395

Maila ditt telefonnummer till mig också.

Kommentar

Arbetssätt...