min tanke är att köpa mig en 900 l tack för svaren
Rovmalawi
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av RobinÄr det detta ditt jobb går ut på? Att ta reda på sånt här?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonVad ar gruppen "gruppen rovmalawi"? Rovfriskar som kraver akvarier over 2m? Till Rhamphochromis sp. chilingali 1+3 racker det nog med ett hundraliters.Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []Kommentar
-
Ursprungligen postat av TonyNimbochromis fuscotaeniatus är vansinnigt aggressiva enligt min erfarenhet, långt mycket värre än de flesta andra. Egentligen får man nästan testa sig fram när det gäller dem, men att ens fundera på mindre kar är 720-liters är nog dömt att misslyckas.Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []Kommentar
-
Festligt. Rhamphochromis hor inte till rovmalawis! (detta inlagg ar inte menat som nagon kritik).Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonFestligt. Rhamphochromis hor inte till rovmalawis! (detta inlagg ar inte menat som nagon kritik).Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []Kommentar
-
Fuscotaeniatus är en riktigt läcker rovis, men jäklar så aggressiv. I särklass den elakaste cikliden jag har haft, har blivit biten så det blödde.
Å andra sidan kan man ha lite tur och få en grupp som fungerar bra ihop. Några strykfiskar kan också vara bra att ha, så att hanen jagar någon annan än sina honor hela tiden.
720 liter är nog minimum.
Så här snygg var min hane, http://www.ciklid.se/medlemsbilder_visa_bild.asp?NR=628 . Men elak, huvvaligen....Kommentar
-
-
-
Snygg Fusco Ralph! Hade en hane som va i samma klass, från Florida! Otroligt stygg firre, men ändå en favvofisk! []Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []Kommentar
-
Kommentar