If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
jag skulle rekomedera minst 720liter , då kan du välja att ha dom större och mer aggresiva arterna oxå. tex Nimbochromis , dimidiochromis , aristochromis , mfl
Vilka rov malawi kan man ha i ett 375liter? tänkte på att dom ska uppnå full storlek mm. nån som kan tipsa om en rolig "besättning" för ett 375liters?
Om det gäller riktiga rovmalawi, så är 2meters kar ett minimum! Åtminstone om det handlar om de som räknas till gruppen rovmalawi! Men räknar man inte med just de stora rovfiskarna, utan alla typer av rovfiskar,så kan man ju räkna typ Fryeri till den gruppen, och då räcker det med mindre kar!
Om det gäller riktiga rovmalawi, så är 2meters kar ett minimum! Åtminstone om det handlar om de som räknas till gruppen rovmalawi! Men räknar man inte med just de stora rovfiskarna, utan alla typer av rovfiskar,så kan man ju räkna typ Fryeri till den gruppen, och då räcker det med mindre kar!
Vad ar gruppen "gruppen rovmalawi"? Rovfriskar som kraver akvarier over 2m? Till Rhamphochromis sp. chilingali 1+3 racker det nog med ett hundraliters.
Ola: Hur vanliga är Rhamphochromis i butikssammanhang?
De finns men hur vanliga de ar vet jag inte. Chilingalin finns inte i handlen annu. Det balla ar att R. longiceps och R. sp. chilingali har visat sig vara enkla fredliga lattlekta fiskar. R. esox och R. longiceps gar till och med halla parvis i oinredda 180 cm kar.
De finns men hur vanliga de ar vet jag inte. Chilingalin finns inte i handlen annu. Det balla ar att R. longiceps och R. sp. chilingali har visat sig vara enkla fredliga lattlekta fiskar. R. esox och R. longiceps gar till och med halla parvis i oinredda 180 cm kar.
Är det detta ditt jobb går ut på? Att ta reda på sånt här?
Nimbochromis fuscotaeniatus är vansinnigt aggressiva enligt min erfarenhet, långt mycket värre än de flesta andra. Egentligen får man nästan testa sig fram när det gäller dem, men att ens fundera på mindre kar är 720-liters är nog dömt att misslyckas.
Kommentar