Hehe jag va ironisk asså
Lägg upp era nytagna bilder - Del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Hej!
Nä, färgerna är inte förstärkta i photoshop. Däremot är bilden bearbetad något med kurvor, nivåer och oskarp mask, (vilket beror på att jag plåtar med Adobe RGB och RAW-format, utan någon skärpning i kameran).
Mina blåciklider är hejare på att ändra färg. Hanen kan ena sekunden vara riktigt mörk och nästa alldeles blek, rätt kul faktiskt.
MVH
NicklasKommentar
-
Vad är fördelen med å fota raw för bildkvalitens skull? O vad är det för något jag bättrar bilden med i photoshop?
Kurvor, kontrast ev. lite färg är det jag brukar lägga vikt på.Min zoon
-m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
http://www.malawifreaks.se/forumKommentar
-
Fördelen med RAW är att man inte förlorar någon information, vilket man gör med JPEG. Genom att dessutom stänga av skärpning av bilder i kameran och använda färgrymden Adobe RGB får man bilder som tål (men dessutom kräver) mer efterbehandling i PSP. Man får helt enkelt större eget inflytande över slutresultatet och kan göra önskade anpassningar med minimal kvalitetsförlust. Däremot är det ju mer omständigt förstås.
I Photoshop brukar jag främst ägna mig åt att justera nivåer, kurvor och skärpa upp bilderna. Ibland klonar jag bort partiklar i vattnet etc..
MVH
NicklasKommentar
-
Callochromis stappersi, första fotoförsöken på dem. Går fint att använda till artregistret, men jag ska försöka trixa till bättre bilder på dem framöver.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av nicklas_wijkmarkFördelen med RAW är att man inte förlorar någon information, vilket man gör med JPEG. Genom att dessutom stänga av skärpning av bilder i kameran och använda färgrymden Adobe RGB får man bilder som tål (men dessutom kräver) mer efterbehandling i PSP. Man får helt enkelt större eget inflytande över slutresultatet och kan göra önskade anpassningar med minimal kvalitetsförlust. Däremot är det ju mer omständigt förstås.
I Photoshop brukar jag främst ägna mig åt att justera nivåer, kurvor och skärpa upp bilderna. Ibland klonar jag bort partiklar i vattnet etc..
MVH
Nicklas
Kanske skulle prova själv å köra lite RAW! Photoshop ligger mig nära om hjärtat! Brukar oxå klona bort småpartiklar o göra de inställningar du talar om. Om slutresultatet blir bättre på bilden vore det klart värt å köra på! Måste dock spendera mer tid med kameran. Inlärningströskeln har höjts sen det va längesedan jag fotade med systemkamera!Min zoon
-m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
-
har inga ursäkter alls för detta collage!!!!!!!!!! hade inge bättre för mig bara =)
Just kombinationen rödrubin o baenchi o sen ska det egentligen va fryeri men azureus o pheno for duga som blå fisk, då har man en färgkombination som e otroligt kommerisell... imo =)Senast redigerad av deelay; 12 April 2006, 03:07.Kommentar
-
Hade heller inget bättre för mig, testade å frilägga en labbe i photoshop. Med lite mer tålamod hade resultatet säkert blivit bättre men ändå kul å pula lite! La oxå till en liten svag ljus skugga... Inte allt för lätt å få till det...Min zoon
-
Snygga bilder boys!
Lägger in 2 bilder på min T5 ramp som kom idag. 1350 kr inkl frakt .. löjligt billigt.
Kommentar
-
sweet calle, snygg som fan!/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
-
Ja det är kanon verkligen och mkt trevligt ljus blev det. Nu ska man bara fixa upphängningen i taket utan att klanta till någotKommentar
-
Kommentar