Lägg upp era nytagna bilder - Del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

riktigt coolt med siameser hehe dom har växt....såg dom på tv för ett tag sen

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Ursprungligen postat av Robin
      En andra generation som lever i fångenskap blir väl automatiskt mer tåligare än invandrargenerationen? Så kan jag tänka mig att det är.
      Jag måste nog hålla med dig här Robin. Det är iallafall min erfarenhet och det beror på den resistans som fiskarna bygger upp genom sin uppväxt i den miljö de finns. En fisk som vuxit upp i det fria och flyttas från sjömiljö till akvariemiljö måste få en stor förändring på bakterieflora och parasitflora. Jag tänker som så att en akvariemiljö ger en betydligt mer koncentrerad miljö för bakterier och parasiter vilket i sin tur kan göra dem mer farliga. Därför kan fiskar som man inköpt VF få sjukdomar lättare än odlade.

Det kan även ge odlade en sned effekt åt det andra hållet om den VF fisk som släpps ned i karet har någon okänd parasit/bakterie som förökar sig och slår ut befintliga som hållit karets vattenmiljö i schack. Det är iallafall min teori då jag haft problem med VF som släppts in i kar tillsammans med odlade...och vice versa.

Kommentar

• Redbullen
        Användare
        • February 2005
        • 734

Ursprungligen postat av Lutt
        riktigt coolt med siameser hehe dom har växt....såg dom på tv för ett tag sen
        Ja dom har växt en hel del.
        Dom äter som vanligt och pigga och aktiva hela tiden, lite kul och se hur länge dom kan leva så.

Mvh Peter
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

Kommentar

• Laesk
          Användare
          • February 2004
          • 2447

Ursprungligen postat av Redbullen
          Ja dom har växt en hel del.
          Dom äter som vanligt och pigga och aktiva hela tiden, lite kul och se hur länge dom kan leva så.

Mvh Peter

Ok jag kanske är hård, men själv tycker jag de är djurplågeri att låta dom få leva...

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
          Samme pys!
          Sluta läskas nu va! Annars åker du ut
          Lennart "Laesk" Axelsson
          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• Redbullen
            Användare
            • February 2005
            • 734

Ursprungligen postat av Laesk
            Ok jag kanske är hård, men själv tycker jag de är djurplågeri att låta dom få leva...
            Varför?
            Dom kan äta&skita var för sej, dom kan simma, dom sitter bara ihop...eftersom alla dom grejjerna funkar så tycker jag inte det är fel, dom ser inte ut att lida iallafall

Då tycker jag det är mer fel att ta bort två liv bara för att vi människor tycker det är "fel"

//Peter

Kommentar

• Alexander Ylipää
              Användare
              • October 2003
              • 3615

Varför?
              Dom kan äta&skita var för sej, dom kan simma, dom sitter bara ihop...eftersom alla dom grejjerna funkar så tycker jag inte det är fel, dom ser inte ut att lida iallafall

Då tycker jag det är mer fel att ta bort två liv bara för att vi människor tycker det är "fel"

//Peter
              Kanske för att de skulle bli mat till andra fiskar på en nanosekund! Håller fullständigt med Lennart.
              Mvh Alex

Kommentar

• Redbullen
                Användare
                • February 2005
                • 734

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                Kanske för att de skulle bli mat till andra fiskar på en nanosekund! Håller fullständigt med Lennart.
                Ja det skulle dom säkert bli, men dom lever i en yngelkasse så den nanosekunden skulle bli väääääldigt lång

Dom ser ut att må bra, dom ser pigga ut och då får dom leva till vi märker att något verkar fel, Även muppar har rätt att leva , men då får Gozrob avgöra vad han vill göra med dom.

// Peter
                Senast redigerad av Redbullen; 10 April 2006, 22:21.

Kommentar

• Lutt
                  Användare
                  • October 2005
                  • 1919

sant men dom växer ju och mår bra...det är ju inte direkt vanligt med siameser...

Kommentar

• Laesk
                    Användare
                    • February 2004
                    • 2447

Varför?

//Peter

Jao jao, gör som ni vill, eller han som äger dom...

Men kul för den underlägsne att alltid simma uppåner, å aldrig få bestämma vilket håll dom ska simma åt... å ännu roligare att leva i en liten yngelkasse..

(människans kropp är inte gjord för å va uppåner, mkt blod som pumpar i huvudet efter en stund, hur de är med en fisk kropp vet jag inte, men kan ju tänka mig)
                    Lennart "Laesk" Axelsson
                    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• Leopoldi
                      Användare
                      • February 2004
                      • 1082

Den här tråden har ju spårat ur totalt.

Kommentar

• Jonas E
                        Användare
                        • February 2003
                        • 2533

Leo: Heh, jo, de kan man lugnt säga =)

Men snart kommer det väl fler bilder, får passa på o lägga upp en själv då:

Xenotilapia spilopterus mabilibili, honan fram, hanen snett bakom. Lekte dagen efter det här. Snyggaste Xenotilapian jag vet(enligt mitt tycke).
                        /Jonas
                        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Cutekid
                          Användare
                          • January 2003
                          • 3368

Fått några yngel på dem ännu då?
                          Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Jonas E
                            Användare
                            • February 2003
                            • 2533

Tyvärr inga yngel, de har lekt ett otal gånger men honan sväljer alltid äggen. Nu kanske det beror på venmtralisarna men det är jävligt svårt att få dem o hålla äggen. När jag får sålt av lite leptosomayngel ska jag nog försöka mig på att släppa paret i mitt 310 och försöka lite mer seriöst. Har även skaffat en ny lite mindre hane från nol, en som inte har krökt nosen.
                            /Jonas
                            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• choffe
                              Användare
                              • November 2005
                              • 841

Ursprungligen postat av Jonas E
                              Leo: Heh, jo, de kan man lugnt säga =)

Men snart kommer det väl fler bilder, får passa på o lägga upp en själv då:

Xenotilapia spilopterus mabilibili, honan fram, hanen snett bakom. Lekte dagen efter det här. Snyggaste Xenotilapian jag vet(enligt mitt tycke).
                              den där fisken är bara för snygg!!!

mvh christoffer
                              Christoffer Lundholm

Kommentar

• choffe
                                Användare
                                • November 2005
                                • 841

*frääässs* visar vilka vårtecken jag hittade i skogen

hoppas det är ok men jag tycker att med undantag kan man lägga ut sådant...
                                Senast redigerad av choffe; 11 April 2006, 12:21.
                                Christoffer Lundholm

Kommentar

Arbetssätt...