Ursprungligen postat av Jonas E
Lägg upp era nytagna bilder - Del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av deelayJag skulle vilja säga att banden är bättre på VF demasoni, efter några genrationer i fångenskap verkar dom bli smalare o krokigare. Vore ju otroligt om någon hade urvalsodlat fram raka linjer från krokiga =)
MvhKommentar
-
Carl: Jag skulle vilja säga att de var snyggare än de Vf jag sett hittills./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Ursprungligen postat av CutekidPrecis lika fina som Vf.Kommentar
-
Kommentar
-
Enda gångerna jag fått en aning problem med mitt kar, är när jag köpt VF. Har av någon anledning fått sjukdom i karet då. Men det kan ju vara engångsgrejjer för mig då jag inte hållt på så länge med ciklider överhuvudtaget.
Men det känns tryggare med odlat i alla fall för mig. Skaffar jag VF, så vill jag i fortsättningen ha ett karantäns kar dom kan gå i första tiden för å se hur dom svarar på vatten o foder innan jag har i dom i huvudkaret. Som jag tills nu alltid haft.Min zoon
-m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
http://www.malawifreaks.se/forumKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinJa, urvalsodlade fiskar är väl i allmänhet finare, tåligare och "bättre" än VF?Kommentar
-
En andra generation som lever i fångenskap blir väl automatiskt mer tåligare än invandrargenerationen? Så kan jag tänka mig att det är.Mvh
RobinKommentar
-
-
-
-
-
Ursprungligen postat av RobinEn andra generation som lever i fångenskap blir väl automatiskt mer tåligare än invandrargenerationen? Så kan jag tänka mig att det är.
på en färgstark fisk som alldrig kanske hade klarat att para sig i naturen av div olika annledningar som tex att den helt enkelt e för vek och inte skulle kunnat hävda sig mot andra hanar från samma art... tex =)
En Vf fisk bär ofta på nån form av parasit, kan ligga i en systa väldigt länge innan den lyckas bryta ut vilket en odlad fisk oftast slipper men det gör ju inte den tåligare för även den skulle fara ill av parasiten =)Kommentar
-
Mmm.. du har en poäng där men jag vill nog stå kvar vid att jag tycker att en fisk blir tåligare ju längre ifrån invandrargenerationen den kommer.
(Skriver inga långa inlägg idag - är inte på det humöret )Mvh
RobinKommentar
-
Jag har nytagna bilder på fiskar som garanterat är mer ovanliga än dom ni visar hihi
Dom är tagna nere i Robban`s (Gozrob användaren här inne) lokal
Hjälper han lite nu för han har husbygge på gång, så ja passade på att ta lite bilder och filmade siameserna.
Ska komprimera om dom så lägger jag dom inne på Filmavdelningen
Iallafall håll till godo
Ber ännu en gång att jag inte är medlem så ni får klicka på länkarna
Det kommer mer
Vill ni veta något mer om dom så ställ frågor eller skicka PM till Gozrob
Mvh PeterKommentar
Kommentar