Lägg upp era nytagna bilder - Del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

Ursprungligen postat av Jonas E
    johan: odlade, inga problem, de massproduceras då det är en av de vanligare malawicikliderna. Men vf är ju inget o ens försöka få fram. Odlade har oftast bättre och rakare band än de vf och är troligtvis lättare att hålla.
    Jag skulle vilja säga att banden är bättre på VF demasoni, efter några genrationer i fångenskap verkar dom bli smalare o krokigare. Vore ju otroligt om någon hade urvalsodlat fram raka linjer från krokiga =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Cutekid
      Användare
      • January 2003
      • 3368

Ursprungligen postat av deelay
      Jag skulle vilja säga att banden är bättre på VF demasoni, efter några genrationer i fångenskap verkar dom bli smalare o krokigare. Vore ju otroligt om någon hade urvalsodlat fram raka linjer från krokiga =)
      Fredrik Hagblom odlade under ett år fram jättefina demasoni. Han har suttit och valt ut de allra finaste han hade och satt ihop dem till en kanonfin avelsgrupp som gav många fina yngel. Precis lika fina som Vf.

Mvh
      Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Jonas E
        Användare
        • February 2003
        • 2533

Carl: Jag skulle vilja säga att de var snyggare än de Vf jag sett hittills.
        /Jonas
        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

Ursprungligen postat av Cutekid
          Precis lika fina som Vf.
          Säkert bättre också. Jag har sett urvalsodlad demasoni som varit mycket finare än vf. Det gäller väl förresten generellt?
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Robin
            Användare
            • January 2003
            • 4526

Ja, urvalsodlade fiskar är väl i allmänhet finare, tåligare och "bättre" än VF?
            Mvh
            Robin

Kommentar

• m[A]use^
              Användare
              • December 2005
              • 909

Enda gångerna jag fått en aning problem med mitt kar, är när jag köpt VF. Har av någon anledning fått sjukdom i karet då. Men det kan ju vara engångsgrejjer för mig då jag inte hållt på så länge med ciklider överhuvudtaget.

Men det känns tryggare med odlat i alla fall för mig. Skaffar jag VF, så vill jag i fortsättningen ha ett karantäns kar dom kan gå i första tiden för å se hur dom svarar på vatten o foder innan jag har i dom i huvudkaret. Som jag tills nu alltid haft.
              Min zoon
              -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
              Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
              http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

Ursprungligen postat av Robin
                Ja, urvalsodlade fiskar är väl i allmänhet finare, tåligare och "bättre" än VF?
                Tåligare o bättre skulle jag nog inte vilja säga eftersom dom plockas efter sina färger så andra kriterier som är viktiga för en "bra fisk" hamnar lätt på hyllan... jag säger inte att alla e så men det e ganska vanligt tycker jag, iaf enligt min erfarenhet.

Kommentar

• Robin
                  Användare
                  • January 2003
                  • 4526

En andra generation som lever i fångenskap blir väl automatiskt mer tåligare än invandrargenerationen? Så kan jag tänka mig att det är.
                  Mvh
                  Robin

Kommentar

• Alexander Ylipää
                    Användare
                    • October 2003
                    • 3615

VF Grön Diskus från Tefé, den enda i karet som äter granulat.
                    Mvh Alex

Kommentar

• Alexander Ylipää
                      Användare
                      • October 2003
                      • 3615

Samme pys!
                      Mvh Alex

Kommentar

• Alexander Ylipää
                        Användare
                        • October 2003
                        • 3615

En av de dominanta scalar hanarna
                        Mvh Alex

Kommentar

• Alexander Ylipää
                          Användare
                          • October 2003
                          • 3615

En sne vinkel från 720.
                          Mvh Alex

Kommentar

• deelay
                            Användare
                            • September 2002
                            • 5394

Ursprungligen postat av Robin
                            En andra generation som lever i fångenskap blir väl automatiskt mer tåligare än invandrargenerationen? Så kan jag tänka mig att det är.
                            Jasså... varför skulle dom bli det? Nu vad det ju iof urvalsodling vi prata om där man ibland odlar
                            på en färgstark fisk som alldrig kanske hade klarat att para sig i naturen av div olika annledningar som tex att den helt enkelt e för vek och inte skulle kunnat hävda sig mot andra hanar från samma art... tex =)

En Vf fisk bär ofta på nån form av parasit, kan ligga i en systa väldigt länge innan den lyckas bryta ut vilket en odlad fisk oftast slipper men det gör ju inte den tåligare för även den skulle fara ill av parasiten =)

Kommentar

• Robin
                              Användare
                              • January 2003
                              • 4526

Mmm.. du har en poäng där men jag vill nog stå kvar vid att jag tycker att en fisk blir tåligare ju längre ifrån invandrargenerationen den kommer.

(Skriver inga långa inlägg idag - är inte på det humöret )
                              Mvh
                              Robin

Kommentar

• Redbullen
                                Användare
                                • February 2005
                                • 734

Jag har nytagna bilder på fiskar som garanterat är mer ovanliga än dom ni visar hihi

Dom är tagna nere i Robban`s (Gozrob användaren här inne) lokal
                                Hjälper han lite nu för han har husbygge på gång, så ja passade på att ta lite bilder och filmade siameserna.
                                Ska komprimera om dom så lägger jag dom inne på Filmavdelningen

Iallafall håll till godo

Ber ännu en gång att jag inte är medlem så ni får klicka på länkarna

Det kommer mer

Vill ni veta något mer om dom så ställ frågor eller skicka PM till Gozrob

Mvh Peter
                                http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

Kommentar

Arbetssätt...