Lägg upp era nytagna bilder - Del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MickeA
    Användare
    • June 2003
    • 456

Jag vet inte om det här är en skryt-tråg för snygga fiskar eller för bra foton. Jag hoppas att det är alternativ nummer ett efterssom jag bara äger min sunkiga mobilkamera.

Här är i alla fall en av mina cichla ocellaris. Ursäkta den usla kvaliten. Jag ska skaffa en riktig kamera någon gång när jag har ett jobb som låter mig både äta mat och handla dyra saker.

Kommentar

• stiffe
      Användare
      • April 2002
      • 953

Ursprungligen postat av choffe
      härligt!!! jag tycker det är skitkul med yngelbilder släng upp fler bilder bara...vad är det för "galler" dom ligger på stiffe?
      "Gallret" som dom ligger i är en the-sil model större,som jag lägger uppe vid ytan för syre tillförslens skull

Ursprungligen postat av choffe
      har dom spottat jättetidigt eller, eftersom att dom har så väldigt stora gulesäckar kvar!?!? har ni handtömt honorna?
      Tyvärr så är det hand tömda yngel eftersom jag inte hade plats i något av yngel karen.
      mvh Stefan

Kommentar

• stiffe
        Användare
        • April 2002
        • 953

Här kommer några lite större yngel som är runt 3-4cm

Mpimbwe
        mvh Stefan

Kommentar

• stiffe
          Användare
          • April 2002
          • 953

Kipili
          mvh Stefan

Kommentar

• stiffe
            Användare
            • April 2002
            • 953

Maswa
            mvh Stefan

Kommentar

• Cutekid
              Användare
              • January 2003
              • 3368

Ursprungligen postat av stiffe
              Här kommer några lite större yngel som är runt 3-4cm

Mpimbwe
              Den ser större ut än 3-4 cm

Mvh
              Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Mina yngelbilder är av handtömda yngel...tyvärr tömda för tidigt pga min felaktiga beräkning. Dock ingen som helst fara för varken honan eller ynglen. De yngel som fortfarande har gulesäcken kvar går tillsammans med saulosi ynglen som är synligt och uppenbart äldre. De rör dock inte de ynglen alls...

MickeA: Självklart är det inget "skryt-tråg" om snyggast foton eller något annat...men det kan nog lätt uppfattas så. Personligen så är jag endast intresserad av att se foton på olika arter...och olika skeden i uppväxt...samt olika situationer...så alla typer av foton är mycket välkomna!

Kommentar

• MickeA
                  Användare
                  • June 2003
                  • 456

Stefan: Det var ju med en smula ironi jag skrev det där. Jag gillar verkligen att se både fina bilder och snygga fiskar så mig spelar det ingen roll. Men man känner sig lite liten i sammanhanget när man kommer med sina fjuttiga mobilkamerabilder.

Kommentar

• Cutekid
                    Användare
                    • January 2003
                    • 3368

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                    De yngel som fortfarande har gulesäcken kvar går tillsammans med saulosi ynglen som är synligt och uppenbart äldre. De rör dock inte de ynglen alls...
                    Jag har bara negativa erfarenheter med att släppa tillsammans yngel som har gulesäcken med dem som inte har det och är kanske någar dagar äldre. Det har efter några timmar slutat med att de äldre har pickat sönder gulesäcken på de yngre. Detta gäller då troffeyngel.
                    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Ja visst kan det hända Cutekid...men jag har inte sett att saulosi ens varit intresserade. Risken fanns där, men jag hade koll på dom en stund och de visade absolut inget intresse och det har gått kanonbra. Men visst...risken finns alltid.

Micke A: Förstår det...;-)

Jag ska inte heller sticka under stol med att det är kul att publicera foton som blivit lyckade och få en fin respons på det. Det vore fel...men det är absolut inte prio att publicera för att få andras uppmärksamhet utan mer för att visa arten och få en diskussion runt arten/fotot. Jag är på inlärning när det gäller att fotografera och därför är det kul med olika reaktioner runt fotot. Fotointresset har alltid funnits hos mig sedan barnsben, men aldrig lyckats ha en kamera som varit något speciellt...just pga att andra saker mer prioriterats. Nu är inte min en "dunderkamera" men fullt godkänd för akvariefotografering efter mina behov/krav. Kameran används mer för att dokumentera sonens uppväxt...och det var anledningen till köpet av Konica Minolta Z3 som jag startade med. Nikon D50 fick jag som kompensation genom dålig service på Z3...så här hade jag en hel del tur med en butikshandlare som var riktigt schysst! Konica Minolta Z3 var ingen dålig kamera...kanonbra zoom...men ändå inte i närheten av Nikon D50.

Kommentar

• MickeA
                        Användare
                        • June 2003
                        • 456

Okej.. jag kollade lite på Nikon D50 och prisläget verkar ju okej faktiskt. Nästan så jag skulle kunna köpa en sån någon gång. men samtidigt känns det lite hårt efterssom jag 1: har väldigt usel lön, samt 2: troligen inte kommer att ha den till mycket annat än att ta ett par fiskfoton i veckan efterssom jag har ett ganska lågt fotointresse.

Men samtidigt, hade man en hyfsad kamera skulle kanske fotointresset stiga också. Vet du om det finns UV-hus till den?

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

Vad menar du med "Uv-hus"? (bättre fotograf än såhär är jag inte )

Kommentar

• MickeA
                            Användare
                            • June 2003
                            • 456

UnderVattens-hus. Alltså så att man kan ha den när man dyker.

Kommentar

• daniel_i_malmö
                              Användare
                              • April 2002
                              • 1338

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                              Vad menar du med "Uv-hus"? (bättre fotograf än såhär är jag inte )
                              Se här:

EDIT: MickeA var några sekunder snabbare...
                              Tjugofem år med ciklider.
                              http://www.malmoakvarieforening.se
                              Centralamerika 2006
                              Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

Jepp såg det senare...men hittade inget. Ser att Daniel fixade det, men hua vilket pris...

Bättre att hålla sig ovan vattenytan.

Kommentar

Arbetssätt...