If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
de blir uppmot 25cm, bilden är rätt krafigt photoshopad, då det är så mycket gryn i karet just nu. mtar med sånt yngel fling foder rätt bra , har nyligen fått frisimmande festae yngel. får se om de lyckas överleva nåt.
det är rätt ont om "bra" bilder på dem så det är ändå rätt kul att få till en halv hyfs, ska prova igen efter vattenbyte.
Najs najs, vad mäter den? =)) jvla skit att mina dog/blev uppätna :\
Tackar! Kan vara värt å prova senare... När jag ev. skaffar ett större kar till. Funderar på ett 1400l. Vi får se. Men det får bli vid husflytt i så fall. Ett 375l är på ingång i vår lilla 2:a. Så nu stor det snart kar högt å lågt...
Tjo...
Min zoon -m[A]use^-one aquarist to find them, one plasticbag to bind them,and one aquarium to rule them all! Prova på vårt forum tills hemsidan är klar... http://www.malawifreaks.se/forum
Idag är en av de där dagarna när hobbyn är på topp, har hållit på hela dagen och riggat nytt kar och ikväll ska jag sitta och spana in mina fiskar och bara må. Fick vänta väldigt länge på detta kar, nu är det äntligen riggat.
Hur många liter, Jarinen? Specialmått? Snyggt kar med svart ram...vanliga rör eller T5?
Jag har pvc rör som Jarinen men har böjt upp den i änden så att när jag hänger på det på karet så innebär det att 40% av karets vatten töms ut...sedan när jag kopplar in slangen i duschen så sprutar vattnet ut horisontellt och inte ned i sanden. Det går kanonfort att byta vatten nu då jag bara flyttar lysrampen och hänger på den på kanten...sedan ordnar jag så att vattnet sugs ut...när det är klart så är det bara att koppla in den i duschen som sagt och köra på.
Smart Stefan! Får komma hem någon dag nu framöver å kolla läget på ditt kar! Hoppas att allt står bra till me firrarna! Här hemma behöver jag ta ur red cheeken. Men kommer vänta några veckor tills jag gör det. Vågar inte hålla på å chansa nu när karet är på topp!
ha det...
Min zoon -m[A]use^-one aquarist to find them, one plasticbag to bind them,and one aquarium to rule them all! Prova på vårt forum tills hemsidan är klar... http://www.malawifreaks.se/forum
Hur många liter, Jarinen? Specialmått? Snyggt kar med svart ram...vanliga rör eller T5?
Jag har pvc rör som Jarinen men har böjt upp den i änden så att när jag hänger på det på karet så innebär det att 40% av karets vatten töms ut...sedan när jag kopplar in slangen i duschen så sprutar vattnet ut horisontellt och inte ned i sanden. Det går kanonfort att byta vatten nu då jag bara flyttar lysrampen och hänger på den på kanten...sedan ordnar jag så att vattnet sugs ut...när det är klart så är det bara att koppla in den i duschen som sagt och köra på.
Låter väldigt smart Stefan. Har dock lite svårt att visualisera detta, kan du ta en bild tror du?
Kommer...hinner inte med att fotografera...hahaha...sammansatt med vanliga Gardena-kopplingar. Enkelt att plugga ur ifall man behöver slamsuga i hörn...som jag t ex ibland gör i mina filterkamrar.
Kommentar