Lägg upp era nytagna bilder - Del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

kul
    []
    Senast redigerad av Wilhelm; 04 April 2006, 12:26. Anledning: konstigt fungerar ej att redigera
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• jarinen
      Användare
      • April 2003
      • 1888

Det är klart att fotografen måste kunna sin sak för att få bra bilder men med en systemkamera så behöver man inte jaga "lyckträffar" som en annan gör med sin kompaktkamera. Felprocenten blir en helt annan.

Mvh Jari

Kommentar

• deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

Ursprungligen postat av jarinen
        Felprocenten blir en helt annan.
        Mvh Jari
        Man höjjer kraven på bilderna så man e tillbaka på ruta ett =(. Med kompaktkamera så blir kanske 1/30 OK medans med en systemare så hamnar man iaf på varanan om man ställt inte den någorlunda.
        http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• bmwpower
          Användare
          • December 2002
          • 1934

Ja med min ixus så är det 1av 50som lir bra.
          Den hinner inte med utam det blir bara suddigt

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Ursprungligen postat av deelay
            Man höjjer kraven på bilderna så man e tillbaka på ruta ett =(. Med kompaktkamera så blir kanske 1/30 OK medans med en systemare så hamnar man iaf på varanan om man ställt inte den någorlunda.
            Jag tycker att jag får max 1 på 20 foton ok med min Nikon D50. Men så är jag ingen vidare fotograf..än...;-)

Som någon beskrev så är det nog ganska lätt att fotografera med D50/350...gäller bara att hitta rätt inställningar för miljön. Jag har fortfarande problem...men men...

deelay: Jag har inte sett en lika röd som den jag köpte, varken på nätet eller "live"...därav min undran. Kul att veta att man ligger i mellanskiktet då jag inte vill ha en alltför urvalsodlad heller så att arten inte blir en Iodotropheus sprengerae...utan en Iodotropheus sprengerae "Bloody Mary". Inte illa det kanske...men inte mitt första val. Å andra sidan blev jag så fångad så jag hade nog haft med mig den hem även om det varit en "Bloody Mary". []

Valde mellan dessa och Labeotropheus trewavasae, Chilumba "Occra". Många hade nog valt "trewassen", men jag tycker att "sprängaren" passar bättre in bland de som finns i mitt kar.

Kommentar

• m[A]use^
              Användare
              • December 2005
              • 909

Ingen här som har några snygga fulleborni katale gåendes hemma i era kar? Har sett relativt lite bra bilder på dessa på nätet. Hur är färgerna på denna art igentligen? Jag själv har sett någon ibland som är lila o gul. Är detta standard färgerna?

Men hur som helst skulle bli överlycklig om någon la upp lite sjysta bilder. Har för mig att deelay la upp någon för ett tag sedan.
              Min zoon
              -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
              Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
              http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• Christian Alfredsson
                NCS Medlem

• April 2002
                • 4179

Katale 1
                Christian Alfredsson
                http://www.zoopet.com
                http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• m[A]use^
                  Användare
                  • December 2005
                  • 909

Tack christian! Är lite intresserad av denna arten, kul å få se lite olika färger på dom. Vilken av dom är det som har mkt lila o gult i sig? Har du någon sådan?
                  Min zoon
                  -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                  Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                  http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• choffe
                    Användare
                    • November 2005
                    • 841

Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                    Katale 1
                    skitsnygg firre christian!! och bra bild

mvh christoffer
                    Christoffer Lundholm

Kommentar

• PatrikMalmo
                      Användare
                      • May 2005
                      • 4642

Jo, vilken kamera man har gör skillnad, så långt är jag med och har testat. Felprocenten kan minskas rätt betydligt, sant. För de där toppbilderna så krävs det dock en fotograf med "öga". Handlar om att vara på hugget, se "bilden" i sökaren och rätt ljus. Jag är ingen proffsfotograf alls, men har bildseendet i många andra sammanhang. Jag vet när en bild är välkomponerad, och kan lägga schysst kritik. Fast jag borde kanske knipa käft när jag hittills inte har fotat extremt mycket själv med digitalkamera. Snart lugnar det ner sig med "grovjobbet" i lokalen, så jag hoppas få mycket mer tid över till fotandet.

Hilsen,

P
                      Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• malplacerad
                        Användare
                        • May 2005
                        • 877

Lepidota hanen växer sakta men säkert och håller sig alltid framme, honan däremot är skygg värre.
                        ||||

Kommentar

• malplacerad
                          Användare
                          • May 2005
                          • 877

Röd Oscar

Ny repfri burk skulle sitta fint
                          ||||

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

Längtar också efter en ny, större och repfri burk...många foton förstörs av att en repa kommer ivägen. Jag har en del på min 375:a...

Skickar in en bild på min Protomelas virgatus, Namalenje hane....det var en stund sedan sist. Något som irriterar på denna art är de där små svarta prickarna vid stjärtroten.

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

Åsså en på min nuvarande favo...innan jag drar till jobbet. Trevlig kväll alla ciklidister!

Kommentar

• malplacerad
                                Användare
                                • May 2005
                                • 877

Snacka om blå fisk, ha det så bra på jobbet Stefan.L.
                                ||||

Kommentar

Arbetssätt...