Lägg upp era nytagna bilder - Del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

nja jag tror att du kan vanligt medelhavssalt för 50kr för 25kilo ca. men jag tror inte att det var anledningen att dina fiskar dog. mvh janne

Kommentar

• Laesk
      Användare
      • February 2004
      • 2447

aha ok! ..

ne de tror inte jag heller.. men jag måste ju skylla på nått :\

maten då kanske.. matade rätt mkt av Hikaris gröna påse me pellets. Mkt vegetabiler till köttätare ibland tänker inte hjärnan till 100% på en..
      Lennart "Laesk" Axelsson
      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

när det har dött fiskar för jag kan ju säga, när man rannsakar sig själv så finner man ofta felet, när det har dött fiskar för mig så har antingen matat för mycket eller fuskat med mina vattenbyte , det är mina problem, men jag exprimenterar inte med fodret jag har kört samma foder i 15 år, och tillsätter jag nya fiskar försöker jag vänja dom vid det nya fodret och det funkar till dom flesta fiskar från discus till malawi, så det här med salt som du sa det lennart det är bara undanlfykt,mvh janne

Kommentar

• Laesk
          Användare
          • February 2004
          • 2447

klart de är undanflykt.. iofs vet jag inte vad jag skulle fly undan.. kanske alla nedklankande komentarer här på forumet av veteraner...

ne men för mkt matning kan de säkert va. :\
          Lennart "Laesk" Axelsson

With CANON you can!

Kommentar

• deelay
            Användare
            • September 2002
            • 5394

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
            Vi vill se hela karet, vi vill se hela karet! *trallalla*
            Ingen direkt höjdar bild på hemmaburken... stenarna ligger huller om buller men jag har vant mig =) meningen var att jag skulle göra iordning inredningen för några veckor sedan men det har inte blivit av...
            http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

ja lennart menar du att jag klankar ner på dig så är det abbsolut inte min mening.
              jag försöker med min begränsade kunskap inom data kunskap + det här jävla tangentbordet att förmedla min kunskap att odla malawiciklider mvh janne

Kommentar

• Laesk
                Användare
                • February 2004
                • 2447

Hehe nedå, sorry att jag skrev lite olämpligt kanske. Kul att du blivit mer aktiv här på forumet på senare dar! (eller så har jag inte lagt märke till dig innan lika mkt)

men jag tror mkt väl att maten kan ha en stor orsak. Matat mestadels så mkt så att firrarna fick bulle på magen, min vana från trimac/flowerhorn matningen satt väl i lite för mkt.. oj där skyllde jag på nått igen

ne sängen för mig nu! upp tidigt imorn å möta nike69 i jönköping å få lite fisk
                Lennart "Laesk" Axelsson

With CANON you can!

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

Laesk...vilken mängd salt av Axal Pro lade du i karet?

Jag lägger i väldigt måttligt nuförtiden...ca 1-2 tabletter vid varannat vattenbyte till min 375L. Aldrig i mina 105L efter de erfarenheter jag fick av saltstarten med mina Aulonocaras.

Jag såg dock att vissa fiskar verkade må prima av tillsatsen så därför har jag inte slutat helt...men jag kommer vara oerhört försiktig framöver med olika tillsatser som förändrar vattenkvaliteten radikalt. Fiskar verkar inte gilla det...iallafall inte mina.

Lägger in ett foto på min lilla favo för tillfället...Copadichromis azureus hane...
                  Senast redigerad av StefanL; 26 March 2006, 02:20.

Kommentar

• Laesk
                    Användare
                    • February 2004
                    • 2447

Oooh.. azureus är ju för snygga! Mina två hanar lever än iafall underbar fisk!

Jag lade i 2-4 tabletter vid varje vattenbyte, (500 å 720liters) under 3 veckor, 40-50% byte varje helg.

Men kaj berätta ju att han körde ibland upp mot 6tabletter / 100 liter... hmm aja. :\

Jag får kontra med en bild me då
                    Lennart "Laesk" Axelsson

With CANON you can!

Kommentar

• bmwpower
                      Användare
                      • December 2002
                      • 1934

En bild på en Aulonocara spec. ponton deep
                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Kommentar

• PatrikMalmo
                        Användare
                        • May 2005
                        • 4642

Mysko med saltet som orsak till dödsfallen - sjöcilider borde tåla (tom trivas i) salttillsats betydligt bättre än Discus och många andra SA-firrar. Vid någon form av problem med dängda firrar, skador etc på mina sjöciklider, så kör jag i en skvätt jodfritt grovsalt efter vattenbyte. Peppar, peppar, men hittills har det fungerat över förväntan. Skador läker fort, och även igenklibbade fenor/variant av fenröta har jag framgångsrikt fått väck snabbt med saltet (inga andra förändringar). Har även märkt att mina Tanganyika i vardagsrumskaret blir mer pilska av lite salt i vattnet. Handlar inte alls om särdeles mycket, men en liten skvätt efter vattenbytena gör susen.

Tror mer på matningen i så fall. Trist, oavsett orsak.

Hilsen,

P
                        Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• bmwpower
                          Användare
                          • December 2002
                          • 1934

2 gånger har jag testat salttabletter och båda gångerna har jag tappat 1fisk
                          Vet inte om det var saltet eller bara en slump.
                          Idag kör jag med salt vid vattenbyte

Kommentar

• deelay
                            Användare
                            • September 2002
                            • 5394

Jag får väl köra en bild på min azureus jag med da =) Han har inte så mycket att komma med i burken så han färgar inte riktigt som han gjorde innan zebrorna kom i.

Kommentar

• deelay
                              Användare
                              • September 2002
                              • 5394

Rödrubin som tror han ska hitta nån larv i sanden... han ger väl upp med tiden kanske =)

Kommentar

• deelay
                                Användare
                                • September 2002
                                • 5394

Så lekte redtop zebrorna från nakatenga i morse... honan me starkaste röda färgen i ryggfenan fick komma till nu.

Kommentar

Arbetssätt...