If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
hehe, de va en jag kände som fött upp dem, (brukar inte besöka honom så ofta), men då jag gjorde de så fick jag syn på denna skapelse
Du vet inte varför de blir såhär ibland? Fel mat, för snabbt tömd hona.. ?
(han födde upp ca 10st, 9st såg ut såhär)
Jag hävdar med bestämdhet att inavel är rätt ovanligt bland våra firrar. Två saker som brukar kunna få till konstiga firrar är sjukdom i karet alternativt ensidig och/eller för lite mat som yngel. Båda sakerna kan påverka nästan hela yngelskocken, så det behöver inte alls vara inavel för att det blir konstiga firrar. MEN. Visst, någon gång, någonstans förekommer säkerligen inavel också.
Edit: sjukdom eller bakterieangrepp på ynglen behöver inte alls märkas på de vuxna.
"MEN. Visst, någon gång, någonstans förekommer säkerligen inavel också". Inavel ar val snarare regel an undantag, men med inavesldefekter ar det lite annorlunda! []
Tcker ni att det ar en bra ide att andra titeln till "Nytagna bilder - tillganliga fo artregistret". Motiveringen ar att de flesta gar med pa det och att det ar fritt att lagga upp bilder i andra tradar som da inte automatiskt blir tillgangliga for registret + att man alltid kan lagga till att man inte vill att vi ska ha den i artregistret. Det skulle gora att vi slapp mejla om alla bilder vi vill anvand (blir aldrig av) utan det racker med att meddela att vi anvant den (i varsta fall gar det saga nej da).
Vad anser ni som lagt upp bilder i denna tråd?
Är det ok att byta namn på tråden och använda sig av era bilder i artregister, så att alla som laddar upp till denna tråd kan utgå från att om de inte anger att bilden INTE får användas i artregister, så är det ok att använda den.
Vet att vi fått ok av en del av er tidigare, men det är svårt att alltid komma ihåg vilka som sagt ok eller inte.
Är det ok att byta namn på tråden och använda sig av era bilder i artregister, så att alla som laddar upp till denna tråd kan utgå från att om de inte anger att bilden INTE får användas i artregister, så är det ok att använda den.
Vet att vi fått ok av en del av er tidigare, men det är svårt att alltid komma ihåg vilka som sagt ok eller inte.
Hälsningar - Arbetsgrupp Artregister
Det tycker jag gott ni kan göra på en gång. Om någon inte gillar detta kan de ju säga till. Låter enklare än att få in ett "ok" av alla som lagt in bilder. Tror nog att de allra flesta inte har något emot att få sina bilder i artregistret.
Kommentar