If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej!
Snappade upp denna idén nånstans och tyckte den var bra så nu tänkte jag kolla hur pass fantasin flödar här på Zoopet.
Leken går ut på att associera till svenska ord. Man läser det ord som föregående inläggsskrivare har skrivit och skriver själv ner det ord man först associerar till det man nyss läste. Det behöver inte
zappen .. inte för jag direkt bryr mig om att du stängde min tråd, men bara nyfiken på varför den va "för lång"
Att den stängdes har nog stor del i den diskussion som jag och Viktor hade nyligen angående att forumsaktivteten gått ned.
Under en vissa tid så har det blivit väldigt populärt med långa trådar som täcker in många ämnen, tex. Tropheus-tråden, Jaguarciklid-tråden m.fl.
Risken med dessa trådar är att de blir välidigt långa och att endast de som redan är insatta i tråden fortsätter att behandla ett helt släkte där, och de som är oinsatta eller som hittar tråden sent, helt enkelt inte orkar läsa igenom närmare 50 sidor inlägg för att vara uppdaterade. En annan risk är också att närliggande ämnen till arten tas upp där istället för där de hör hemma.
Alltså, man kan tycka vad man vill om långa samlingstrådar, men för enkelhetens skull så har Viktor delat upp fototråden. Hoppas att det var förklaring nog.
Det finns en ganska ordentlig nackdel med väldigt långa trådar. Testa att göra en sökning i forumet och ni ser varför. Sökträffar visar bara tråden i sig, och inte på vilken sida infon finns. Kul att bläddra igenom 100 sidor för att hitta texten ni sökt efter?
..men å andra sidan kan man i avancerad sökning välja "visa träffar som inlägg" och då blir det lite mer rakt på sak. Hur som helst tycker jag ändå det är smidigare att klippa trådarna runt 100 sidor för att underlätta sökning.
..men å andra sidan kan man i avancerad sökning välja "visa träffar som inlägg" och då blir det lite mer rakt på sak. Hur som helst tycker jag ändå det är smidigare att klippa trådarna runt 100 sidor för att underlätta sökning.
Att söka igenom 100 sidor låter mycket i mina öron, men jag har inget bättre förslag på antal maxsidor, 10, 25, 50?
När man än klipper av är det väl någon som tycker det är för tidigt eller för sent.
Kommentar