If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
verkar råda diskus feber ..verkar vara fler o fler som skaffar....
Det är nog faktiskt lite diskusfeber.. jag skaffade mina för några månader och jag är totalt såld på dom. Jag har testat mycket inom ciklidvärlden men diskus har helt klart tagit täten som akvariets konung hemma hos mig.
För att bryta upphajpandet av diskus får jag säga att jag inte kan förstå att ni tycker dom är snygga. Ledsen men kan inte förstå. För mig är det bara platta sega fiskar som står still antingen i ett kargt odlingskar med endast lekkruka eller i ett växtkar med lite scalarer och tetror i. Var är all action?!! []
För att bryta upphajpandet av diskus får jag säga att jag inte kan förstå att ni tycker dom är snygga. Ledsen men kan inte förstå. För mig är det bara platta sega fiskar som står still antingen i ett kargt odlingskar med endast lekkruka eller i ett växtkar med lite scalarer och tetror i. Var är all action?!! []
Fult inredda akvarium är inte fiskarnas fel Sen stimmar/bråkar diskus mycket mer än du tror, iaf om man ger roligt akvarium att vara i
Jag förmodar att du har haft diskus efter all denna erfarenhet du spottar ut Visst, diskus är lite kinkiga på vissa områden, men sköter man vattenbyten och matning så är diskus absolut inte sega. Action finns, se bara när ett nyblivet par vaktar sin föda på botten eller psykningar emellan smådiskus. Yngelvården är absolut det bästa man kan se inom ciklidvärlden. Är lite less på vanligt vallande substratruvare som tex. "Jullar", och blåciklider.
Eller vad säger du Robin?
Fortsätter den fina trenden med en lite gammal bild på en av mina Briljan turkosa.
Kommentar