If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är en Nikon Coolpix 3100.
Den var inställd på maxpixel läget.
Nu har jag provat storlek tv screen (640).
Men tycker att det blir dåliga bilder i datorn.
Jag har kommit på ett sätt att krympa bilderna, detta genom att skicka dem genom e-posten. Då finns det ett program som omvandlar mina stora bilder till mindre.
Men det är en väldigt dryg hantering.
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.
Lite synd att du fått den där blixten med...en idé är att du sätter dig på en stol och fotar lite mer uppifrån...så du får en vinkel...eller vinklar kameran lite nedåt...för då reflekterar inte blixten. Dock ett riktigt fint foto...
Är den på engelska så väljer du bara "Open" i File-menyn....hämtar in fotot du önskar ändra storlek på...när fotot är i programmet väljer du "Resize/Resample" i Image-menyn. Där har du nu val att ändra storleken bland annat. Skriv in 500 och den andra sidan på Set New Size följer efter....
När bilden förminskats så går du tillbaka till File-menyn och väljer "Save as"...där väljer du ett nytt namn för din bild så att den inte sparas över originalet....t ex Tropheus ikola hette den från början...nu kan du välja Tropheus ikola-060318NCS.
Tack Stefan. Gjorde som du sa.
Lätt som en plätt, tycker dessutom att bilden blev rätt bra på forumet.
Ja förutom att fisken inte är helt utfärgad förstås.
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.
ja ett annat program som är lätt att förstå och som även är på svenska, som framförallt fungerar för mig är, microsoft officepaket soom heter micrrosoft office picture manager.mvh janne
ja ett annat program som är lätt att förstå och som även är på svenska, som framförallt fungerar för mig är, microsoft officepaket soom heter micrrosoft office picture manager.mvh janne
Kommentar