Multivitamin i räkmixen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lundensis
    Användare
    • March 2004
    • 2262

    #31
    Hade ni använt frukt och grönsaker istället, hade ni sluppit denna hätska diskussion

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #32
      Ursprungligen postat av Lundensis
      Hade ni använt frukt och grönsaker istället, hade ni sluppit denna hätska diskussion
      Hehe...kanske det. Hätsk diskussion? Nejdå...*asg*

      Jag såg att jag endast hade skrivit "astaxanthin" på ett ställe där jag ger råd i denna tråd att man kan slopa vitaminprodukter och istället använda astaxanthin då det täcker de flesta behov. Det är fel av mig att skriva enbart astaxanthin, om man ska vara petig, och det var väl det som Ola menade...vilket är helt ok. Astaxanthin tror jag är svårt att få tag på som konsument i koncentrat så därför har jag aldrig tänkt tanken att någon skulle missförstå att det handlade om en astaxanthin-produkt och inget annat. Jag borde kanske skrivit Naturose astaxanthin vid varje tillfälle, samt länka eller skriva upp lista på innehåll. Jag har dock förutsatt att folk läser de länkar som jag ofta lägger in med mina inlägg som hänvisar till produkten Naturose astaxanthin.

      Kommentar

      • Gäst

        #33
        Så om jag har fattat tråden så i räkmix med rek dos Nature rose Axhantin så skall vitamin tillsats ej behövas? Ev lite C-vitamin?

        Jag man undrar om det är tillräckligt för "hål i huvudet sjuka" på fisken vill jag inte ha!

        Ps. hjälper det på människor också? ha ha ha..... sorry kunde inte låta bli

        mvh Lennart

        Kommentar

        • robin_bockman
          Användare
          • January 2005
          • 90

          #34
          "Ps. hjälper det på människor också? ha ha ha..... sorry kunde inte låta bli"

          Ja faktiskt:

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

            #35
            Enligt listan sa innehaller det ju tre viktiga grejer for fiskar:

            Carotenoider - Astaxanthin ar en
            C-vitamin - brist ger de missbildningar som ofta skylls pa inavel
            B-vitamin - Brist ger t ex M74 hos lax men det ar inte kannt vad som orsakar bristen

            Det finns nagon koppling mellan Carotenoider och B-vitamin som jag inte kommer ihag.

            Det fanns mineraler mm.

            Nagon far garna gora en jamforelse mellan dessa samt rakna ut doser:

            Fishtamin
            Vitamineral
            Naturose Astaxanthin
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            Arbetssätt...