C. balansae beställde jag för någon dag sedan och med lite tur får jag den om en vecka eller två.
Men planen är att jag ska ha någon förgrundsväxt också. Och det som jag hade tänkt ha till det är C. wendtii("green" eller liknande). Vid tidigare försök så har jag dock ett svagt minne av att tropheusarna har lite för lätt att dra loss blad från denna. Som ytterligare förgrundsväxt funderar jag även lite på på E. Magdalenensis.
Är Anubias Nana är en riktigt undervattensväxt eller en sumpväxt förresten?
Kul det här med växter. För stunden nästan roligare än fiskarna (lol).
Får nog också ta och beställa en fosfat test(JBL). Tror det kan vara bra att ha lite koll på värdena innan jag som du säger har fått en känsla för det hela.
(Kommer att klippa ner Hornsäven rejält)
Men planen är att jag ska ha någon förgrundsväxt också. Och det som jag hade tänkt ha till det är C. wendtii("green" eller liknande). Vid tidigare försök så har jag dock ett svagt minne av att tropheusarna har lite för lätt att dra loss blad från denna. Som ytterligare förgrundsväxt funderar jag även lite på på E. Magdalenensis.
Är Anubias Nana är en riktigt undervattensväxt eller en sumpväxt förresten?
Kul det här med växter. För stunden nästan roligare än fiskarna (lol).
Får nog också ta och beställa en fosfat test(JBL). Tror det kan vara bra att ha lite koll på värdena innan jag som du säger har fått en känsla för det hela.
(Kommer att klippa ner Hornsäven rejält)
Kommentar