Nu är malen hemma, den fick plumsa ner i 400 liters karet. Flyttade bort ett exklusivt ormhuvud för säkerhetskull. Han blir lite mobbad av en stor gammal brun plectomus som är väldigt grinig av sig, och loisellei blir lite stirriga. Mycket cool mal hur som helst, ett fynd. Gumman och jag tog vår fredagsmartini och avnjut spektaklet. Få se i morgon om den vill bli handmatad som i affären
identifiera större rovmal!
Kollaps
X
-
-
-
-
Fan vilket fynd.... Det finns aldeles för lite spektakulära rovmalar på marknaden.
TRor att den kommer funka kanon i din burk. Käkar säkert inget som är större än 30cm....Kommentar
-
Jäklar!
Den passar otroligt bra i karet tycker jag.
Den ser farlig ut!mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
Ursprungligen postat av LeopoldiFan vilket fynd.... Det finns aldeles för lite spektakulära rovmalar på marknaden.
TRor att den kommer funka kanon i din burk. Käkar säkert inget som är större än 30cm....
Den är kanonhäftig Anli.Kommentar
-
Malen ("Björne" hette han enligt uppgift) roade faktiskt styrelsen i NCS i går kväll, helst när jag matade den med räkor. Nu skall alla dumpa de trista cikliderna å ge plats åt lite balla oddballs
Har inte plockat en enda fisk än, utan den är hur lugn å fin som helst.
Mycket mycket nöjd... upptäckte nyss att även köttbullar slank ned!
Har även lyckads indentifiera den (den har ca 10 fenstrålar), en Leiarius longibarbis bör det vara, inte Perrunichthys perruno som tydligen är mycket mer sällsynt:
Senast redigerad av anli; 05 March 2006, 19:18.Anders LKommentar
-
Ja Björne och helgens nyförvärv var trevliga bekantskaper.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeJa Björne och helgens nyförvärv var trevliga bekantskaper.Anders LKommentar
-
Kan inte låta bli att posta denna färska bild med lite taskig kvalitet. Ser han inte härligt nöjd ut efter att ha snott alla "Alaska pollock" bitar från de andra firrarna
Efter att haft den ett tag, så måste jag säga att denna rovmal är den perfekta firren! Snäll, har inte rört en fisk än. Aktiv utan att vara jobbig. Ser dessutom glad ut hela tidenSenast redigerad av anli; 08 April 2006, 14:14.Anders LKommentar
-
Visst är rovmalar mysiga. Kan vara duktiga städare också!Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
-
Ursprungligen postat av anliÄr det din Brachyplatystoma juruense? Kanonfin!Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
-
Själv letar jag även efter en tigrinum... väcker och hyfsat behändig storlek.
Måste bli väck lite ciklider (blev av med 7+1 i dag ), så man kan satsa mer på coola rovisar.
Men nån redtail blir det aldrig... tror jag!Anders LKommentar
Kommentar