If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ajjeman påminn mig om jag missar det bara, har en hel del å göra dom kommande dagarna!
Min zoon -m[A]use^-one aquarist to find them, one plasticbag to bind them,and one aquarium to rule them all! Prova på vårt forum tills hemsidan är klar... http://www.malawifreaks.se/forum
Dagens Att göra-lista:
- Köpa mer sand
- Köpa Frigolitskiva
- Köpa färg
Nu till dagens I-landsproblem:
Ska till Nol i morgon och köpa fisk. (kommer inte kunna åka dit på ett tag)
Problemet är att jag behöver ha i filterficka och frigolit undersanden.
Vad ska jag göra tycker ni? Göra vattenbyte idag och passa på att dra ut karet o måla baksidan och sedan vänta tills i vår med filterkammaren och frigoliten eller låta fiskarna gå i ett 70 liters några dagar?
Hoppas ni fattar, jag börjar bli lite trög i skallen.
Ja och kanske göra ett temporärt innerfilter med filtermatta. Just nu går pumpen på samma timer som lyset för att jag ska kunna sova. Den låter förskräckligt.
Resun 3800 (2000L/h)
det är inget problem att använda 10 centimeters mattan. Skär med vass kniv ut en "kil" i centrum, uppifrån och ner. Va noga med att inte ta för mycket. När du sätter den i spänn så blir den lika tjock rakt över.
Dagens Att göra-lista:
- Köpa mer sand
- Köpa Frigolitskiva
- Köpa färg
Nu till dagens I-landsproblem:
Ska till Nol i morgon och köpa fisk. (kommer inte kunna åka dit på ett tag)
Problemet är att jag behöver ha i filterficka och frigolit undersanden.
Vad ska jag göra tycker ni? Göra vattenbyte idag och passa på att dra ut karet o måla baksidan och sedan vänta tills i vår med filterkammaren och frigoliten eller låta fiskarna gå i ett 70 liters några dagar?
Hoppas ni fattar, jag börjar bli lite trög i skallen.
Nu är karet tomt på fisk, sand och vatten.. medan jag väntar på att bottnen ska torka (så jag kan dammsuga ur den sista sanden) så tänkte jag måla bakrutan. Vad var det nu för färg man skulle ha? Plastfärg? Hobbylack?
Vad är lättast att få bort om man nu skulle vilja det?
Nu är karet tomt på fisk, sand och vatten.. medan jag väntar på att bottnen ska torka (så jag kan dammsuga ur den sista sanden) så tänkte jag måla bakrutan. Vad var det nu för färg man skulle ha? Plastfärg? Hobbylack?
Vad är lättast att få bort om man nu skulle vilja det?
Kommentar