Ursprungligen postat av Micke
Viltfångat på Akvarielagret!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
[] -
bristen är uppmärkning el försäljnigen, det andra tycker jag verkar sköts bra, visste ett ursäkta kan ju alltid kännas bra, men känns dom det hela är en aning förstorat. de var ju ändå hygglo o bytte utan ditt kvitto. get over it.Kommentar
-
På IKEA brukar det vara lätt att få ersättning för resor, ivarje fall om man bor några mil därifrån.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Hej! lite kul och se reaktionen på mitt inlägg,var väl inte så farligt ,livet går vidare.Har haft malawi sedan i början av 70-talet.Finns ingen härligare hobby än akvariefiskar.Inget större fel på AL,har alltid varit en välsorterad butik,har handlat mycket fisk där.Men tycker ändå att kvaliten på malawi har blivit sämre,för mycket smått.Förstå ändå min besvikelse av att komma hem med fyra hanar.Nästa gång skall jag vara mer opservant när jag köper fiskar.Vi hörs!![]Kommentar
-
Marginaler jössö då är du inte närvarande.
Fisken ska ha mat det kanske dö 2-3st,den kostanden ska tas igen på resten av övelevande fiskarna.
På denna affär tor jag till och med akvarilagret går minus med tanke på att dom förlora ca 150kr i moms bara för att vara vänlig mot dig.
Så då kan man redan säga att du fått betalt för bensin ..
Så du tycker marginalerna skulle styra hur trevlig man är??
Då skulle jag vara otrevlig varje dag.
Jag tycker christer gjort så gått han kunnat med tanke att han inte en behövt bryr sig med tanke på det saknade kvittot.Kommentar
-
Folk reagerar väl för att du kommer med löjlig smutskastning av en av sveriges mer uppskattade akvariebutiker. Tycker de har visat grym serviceanda precis som bmw skriver.Kommentar
-
Perka:
Det är ganska stor skillnad på:
"Det var nog sista gången jag handlade fisk på AL.Tycker att kvaliten har sjunkit på deras fiskar speciellt malawi,bara smått till ockerpriser."
och:
"Inget större fel på AL,har alltid varit en välsorterad butik,har handlat mycket fisk där."
Du ändrar dig fort på några inlägg....
Läxan vi (och framförallt du) lär oss av detta är att man skall vara mycket, mycket försiktig med att smutskasta butiker på foumet. Ditt inlägg var relativt konkret och det var därför jag inte tog bort det från början, men jag tycker det var ett gränsfall.
Nästa gång tycker jag du skall basera din kritik på fler saker än en enda felaktig könsbestämning.Senast redigerad av Zaphi; 27 February 2006, 15:04.Kommentar
-
Varför inte fråga om du får fånga dom själv??
Liten fisk är reultatet på snåla akvarister som inte vill betalar så mycket,vilket leder till att handlaren inte vill betala så mycket till odlaren som då säljer liten fisk.
För att inte förlora för mycket pengar.Kommentar
-
Ursprungligen postat av blackenedFolk reagerar väl för att du kommer med löjlig smutskastning av en av sveriges mer uppskattade akvariebutiker. Tycker de har visat grym serviceanda precis som bmw skriver.[]Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiPerka:
Det är ganska stor skillnad på:
"Det var nog sista gången jag handlade fisk på AL.Tycker att kvaliten har sjunkit på deras fiskar speciellt malawi,bara smått till ockerpriser."
och:
"Inget större fel på AL,har alltid varit en välsorterad butik,har handlat mycket fisk där."
Du ändrar dig fort på några inlägg....
Läxan vi (och framförallt du) lär oss av detta är att man skall vara mycket, mycket försiktig med att smutskasta butiker på foumet. Ditt inlägg var relativt konkret och det var därför jag inte tog bort det från början, men jag tycker det var ett gränsfall.
Nästa gång tycker jag du skall basera din kritik på fler saker än en enda felaktig könsbestämning.[]Kommentar
-
Err ok, men nu är du iallafall varm i kläderna vad gäller forumet, så vi hoppas du stannar och fortsätter skapa roliga trådar i andra kategorier och om andra ämnen!Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiErr ok, men nu är du iallafall varm i kläderna vad gäller forumet, så vi hoppas du stannar och fortsätter skapa roliga trådar i andra kategorier och om andra ämnen![]Kommentar
-
Ursprungligen postat av bmwpowerVarför inte fråga om du får fånga dom själv??
Liten fisk är reultatet på snåla akvarister som inte vill betalar så mycket,vilket leder till att handlaren inte vill betala så mycket till odlaren som då säljer liten fisk.
För att inte förlora för mycket pengar.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Jag kan förstå Perkas upprördhet, men även cf akvarielagret som ändå gick med på att ta tillbaka dom trots att Perka inte hade kvitto. Det är service...det kan man inte komma ifrån.
Vad jag däremot blir mycket förvånad över är hur cf akvarielagret hånfullt erbjuder en pepparkaka som kompensation!?!?...det tycker jag är lite väl arrogant när en kund har klagomål. Men är man stor så är man...eller... ;-)
När man är en sådan stor butik, och ansedd, som cf akvarielagret så får nog ägare och anställda räkna med att folk tror att personal vet skillnad på hane och hona...men givetvis kan fel alltid uppstå. Nu skriver Perka att fiskarna var så gott som fullvuxna och då tycker man att personalen borde ha bättre koll...
Det är lite tragiskt att läsa det här...först så borde det hela varit utrett genom att Perka fick byta sina fiskar (eller pengar tillbaka)...men sedan spinner det vidare med cf akvarielagrets lite skumma attityd...ja jesses...Kommentar
-
Jag sag inte att nagon tog illa upp over pepparkakeerbjudandet utan saken var val helt utagerad iochmed erbjudande att komma in en vardag och diskuttera samt Perkas senare inlagg .. tills nu. Eller? ...ja jesses... ;-)
(och ja, jag haller annu mer bensin pa brasan sa ...ja jesses... till mig ocksa)Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar