Viltfångat på Akvarielagret!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perka
    Användare
    • January 2006
    • 23

Fiskarna var ett par PS "elongatus chewere" och Ps minutus Nkhata Bay.Det var Cristher som just tog emot firrarna när jag kom tillbaka med dom.Hade tappat kvittot så jag fick ett retur kvitto,han började mumla om han förlorade momspengar på det här sättet.Inget snack om någon ersättning.DÅLIGT!!P har varit mycket på AL i många år,tycker ändå att det har blivit sämre ,just med malawi.
    []

Kommentar

• malplacerad
      Användare
      • May 2005
      • 877

Det är christer som är cf.akvarielagret *upplysa*
      ||||

Kommentar

• robin_bockman
        Användare
        • January 2005
        • 90

Ersättning?

Du fick ju byta fiskarna, även utan kvitto. prova det på en annan affär någongång...

Kommentar

• specmats
          Användare
          • December 2004
          • 3060

det finns många arter på lagret och därmed kan lätt ett misstag ske,ja tycker generellt att den butiken håller hög kvalite men att deras malawi sortiment är lite tunt, nästa gång så borde du besöka akvarieleasing istället dom har ett bredare malawi utbud
          Tropheus Duboisi halembe, so
          Melanochromis Auratus, vf
          Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Perka
            Användare
            • January 2006
            • 23

Ursprungligen postat av robin_bockman
            Ersättning?

Du fick ju byta fiskarna, även utan kvitto. prova det på en annan affär någongång...
            Jag ringde dagen efter .jag köpt firrarna,så dom visste om det,annars hade det nog varit svårt.
            []

Kommentar

• Perka
              Användare
              • January 2006
              • 23

Ursprungligen postat av malplacerad
              Det är christer som är cf.akvarielagret *upplysa*
              OCH!!!
              []

Kommentar

• Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

Perka: Ok, du fick fel fiskar och fick byta! Jättebra! Jag förstår inte problemet? Är detta verkligen en anledning till att aldrig mer handla på AL? Är detta verkligen en anledning till att smutskasta en butik på forumet? Skulle du inte handla på H&M ifall du var tvungen att byta en skjorta som saknade knapp? Det är ungefär lika löjligt.

Detta är ett relativt avslutat ämne anser jag.
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Perka
                  Användare
                  • January 2006
                  • 23

Ursprungligen postat av Micke
                  Sen får man enligt svenska konsumentsköpslagen aldrig ersättning för resa i samband med byte oavsett vems felet är.
                  Inte fråga om lagar ,lite serviceanda kan man väl kräva!!
                  []

Kommentar

• Jonas E
                    Användare
                    • February 2003
                    • 2533

Perka: Nu tycker jag att du är väldigt orättvis. Du fick två hanar, även den bäste kan ta fel på hanar och honor, shit happens. Du fick sedan byta fisken utan kvitto eftersom du tappat bort det. Det får man aldrig annars. Redan där har du en hel del serviceanda. Framförallt, hur kan al veta att du kört en lång bit för dessa fiskar? Frågade du om ersättning? Skärpning!
                    /Jonas
                    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Perka
                      Användare
                      • January 2006
                      • 23

Ursprungligen postat av Zaphi
                      Perka: Ok, du fick fel fiskar och fick byta! Jättebra! Jag förstår inte problemet? Är detta verkligen en anledning till att aldrig mer handla på AL? Är detta verkligen en anledning till att smutskasta en butik på forumet? Skulle du inte handla på H&M ifall du var tvungen att byta en skjorta som saknade knapp? Det är ungefär lika löjligt.

Detta är ett relativt avslutat ämne anser jag.
                      Problemet var att jag trodde jag gjort ett klipp,PS minutus är ingen vanlig mbunas,speciellt inte VF.Blev bara så besviken att det var två hanar.Därmed avslutas detta ämne.Grävde runt lite!!
                      []

Kommentar

• malplacerad
                        Användare
                        • May 2005
                        • 877

Ursprungligen postat av Perka
                        OCH!!!
                        Lät som att du inte visste det eftersom du talade om christer i tredje person efter hans inlägg.
                        Ber om ursäkt om jag trampade dig på tårna.
                        ||||

Kommentar

• Perka
                          Användare
                          • January 2006
                          • 23

Ursprungligen postat av Jonas E
                          Perka: Nu tycker jag att du är väldigt orättvis. Du fick två hanar, även den bäste kan ta fel på hanar och honor, shit happens. Du fick sedan byta fisken utan kvitto eftersom du tappat bort det. Det får man aldrig annars. Redan där har du en hel del serviceanda. Framförallt, hur kan al veta att du kört en lång bit för dessa fiskar? Frågade du om ersättning? Skärpning!
                          Det värsta var att dom sålde dom som ett par(hona och hane) ca 1 månad efter jag hade lämnat tillbaka dom.
                          []

Kommentar

• cf.akvarielagret
                            Användare
                            • April 2002
                            • 5028

Jag har inte hört något om ditt missnöje förrän du skrev här
                            vi diskuterade heller ingen ersättning (om du är snäll ska du få en pepparkaka)
                            och har man inget kvitto så borde heller ingen ersättning utgå men vi gjorde ett undantag ändå, fast vi inte kan dra av momsen på beloppet.
                            Thomas som är ansvarig för våra ciklider jobbar bara vardagar och vill du ha den bästa hjälp så kom då.
                            dom fiskarna du köpte var inte så stora att all personal kan se skilnad.
                            en fråga till hur länge hade du dom själv innan du märkte att det var bara hannar
                            Angående att lappen satt kvar på akvariet om att det var per par, spelar ingen roll eftersom det bara var en individ kvar av denna sort i akvariet.
                            först säger du ingenting utan återkommer till våran butik sedan blir du upphetsad av att skriva på forumet och ska alldrig handla här, lite märkligt betende.
                            ok ha det bra
                            Christer
                            jag är Ateist
                            men Gud talade till mig
                            Gud är stor
                            jag frågade hur stor ? inget svar
                            han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Perka
                              Användare
                              • January 2006
                              • 23

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                              Jag har inte hört något om ditt missnöje förrän du skrev här
                              vi diskuterade heller ingen ersättning (om du är snäll ska du få en pepparkaka)
                              och har man inget kvitto så borde heller ingen ersättning utgå men vi gjorde ett undantag ändå, fast vi inte kan dra av momsen på beloppet.
                              Thomas som är ansvarig för våra ciklider jobbar bara vardagar och vill du ha den bästa hjälp så kom då.
                              dom fiskarna du köpte var inte så stora att all personal kan se skilnad.
                              en fråga till hur länge hade du dom själv innan du märkte att det var bara hannar
                              Angående att lappen satt kvar på akvariet om att det var per par, spelar ingen roll eftersom det bara var en individ kvar av denna sort i akvariet.
                              först säger du ingenting utan återkommer till våran butik sedan blir du upphetsad av att skriva på forumet och ska alldrig handla här, lite märkligt betende.
                              ok ha det bra
                              Christer
                              Var just han jag handlade av ,tack för ditt generösa erbjudande,fiskarna var som gott fullvuxna
                              []

Kommentar

• Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

Ursprungligen postat av Perka
                                Inte fråga om lagar ,lite serviceanda kan man väl kräva!!
                                Jo det kan man tycka och jag brukar alltid försöka när det är uppenbart att det är butikens fel. T ex när det saknas en skruv i förpackningen när man handlat på IKEA, eller när jag får lämna in banvagnen på garantireparation för femte gången, jag har hittills aldrig lyckats. Men vem vet, det är kanske lättare i zoobranschen där dom har större marginaler
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

Arbetssätt...