Fiskarna var ett par PS "elongatus chewere" och Ps minutus Nkhata Bay.Det var Cristher som just tog emot firrarna när jag kom tillbaka med dom.Hade tappat kvittot så jag fick ett retur kvitto,han började mumla om han förlorade momspengar på det här sättet.Inget snack om någon ersättning.DÅLIGT!!P har varit mycket på AL i många år,tycker ändå att det har blivit sämre ,just med malawi.
Viltfångat på Akvarielagret!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Ersättning?
Du fick ju byta fiskarna, även utan kvitto. prova det på en annan affär någongång...Kommentar
-
det finns många arter på lagret och därmed kan lätt ett misstag ske,ja tycker generellt att den butiken håller hög kvalite men att deras malawi sortiment är lite tunt, nästa gång så borde du besöka akvarieleasing istället dom har ett bredare malawi utbudTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av robin_bockmanErsättning?
Du fick ju byta fiskarna, även utan kvitto. prova det på en annan affär någongång...[]Kommentar
-
Kommentar
-
Perka: Ok, du fick fel fiskar och fick byta! Jättebra! Jag förstår inte problemet? Är detta verkligen en anledning till att aldrig mer handla på AL? Är detta verkligen en anledning till att smutskasta en butik på forumet? Skulle du inte handla på H&M ifall du var tvungen att byta en skjorta som saknade knapp? Det är ungefär lika löjligt.
Detta är ett relativt avslutat ämne anser jag.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeSen får man enligt svenska konsumentsköpslagen aldrig ersättning för resa i samband med byte oavsett vems felet är.[]Kommentar
-
Perka: Nu tycker jag att du är väldigt orättvis. Du fick två hanar, även den bäste kan ta fel på hanar och honor, shit happens. Du fick sedan byta fisken utan kvitto eftersom du tappat bort det. Det får man aldrig annars. Redan där har du en hel del serviceanda. Framförallt, hur kan al veta att du kört en lång bit för dessa fiskar? Frågade du om ersättning? Skärpning!/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiPerka: Ok, du fick fel fiskar och fick byta! Jättebra! Jag förstår inte problemet? Är detta verkligen en anledning till att aldrig mer handla på AL? Är detta verkligen en anledning till att smutskasta en butik på forumet? Skulle du inte handla på H&M ifall du var tvungen att byta en skjorta som saknade knapp? Det är ungefär lika löjligt.
Detta är ett relativt avslutat ämne anser jag.[]Kommentar
-
Ursprungligen postat av PerkaOCH!!!
Ber om ursäkt om jag trampade dig på tårna.||||Kommentar
-
Ursprungligen postat av Jonas EPerka: Nu tycker jag att du är väldigt orättvis. Du fick två hanar, även den bäste kan ta fel på hanar och honor, shit happens. Du fick sedan byta fisken utan kvitto eftersom du tappat bort det. Det får man aldrig annars. Redan där har du en hel del serviceanda. Framförallt, hur kan al veta att du kört en lång bit för dessa fiskar? Frågade du om ersättning? Skärpning![]Kommentar
-
Jag har inte hört något om ditt missnöje förrän du skrev här
vi diskuterade heller ingen ersättning (om du är snäll ska du få en pepparkaka)
och har man inget kvitto så borde heller ingen ersättning utgå men vi gjorde ett undantag ändå, fast vi inte kan dra av momsen på beloppet.
Thomas som är ansvarig för våra ciklider jobbar bara vardagar och vill du ha den bästa hjälp så kom då.
dom fiskarna du köpte var inte så stora att all personal kan se skilnad.
en fråga till hur länge hade du dom själv innan du märkte att det var bara hannar
Angående att lappen satt kvar på akvariet om att det var per par, spelar ingen roll eftersom det bara var en individ kvar av denna sort i akvariet.
först säger du ingenting utan återkommer till våran butik sedan blir du upphetsad av att skriva på forumet och ska alldrig handla här, lite märkligt betende.
ok ha det bra
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Ursprungligen postat av cf.akvarielagretJag har inte hört något om ditt missnöje förrän du skrev här
vi diskuterade heller ingen ersättning (om du är snäll ska du få en pepparkaka)
och har man inget kvitto så borde heller ingen ersättning utgå men vi gjorde ett undantag ändå, fast vi inte kan dra av momsen på beloppet.
Thomas som är ansvarig för våra ciklider jobbar bara vardagar och vill du ha den bästa hjälp så kom då.
dom fiskarna du köpte var inte så stora att all personal kan se skilnad.
en fråga till hur länge hade du dom själv innan du märkte att det var bara hannar
Angående att lappen satt kvar på akvariet om att det var per par, spelar ingen roll eftersom det bara var en individ kvar av denna sort i akvariet.
först säger du ingenting utan återkommer till våran butik sedan blir du upphetsad av att skriva på forumet och ska alldrig handla här, lite märkligt betende.
ok ha det bra
Christer[]Kommentar
-
Ursprungligen postat av PerkaInte fråga om lagar ,lite serviceanda kan man väl kräva!!Kommentar
Kommentar