Räkmix - Agar Agar..svaret på gåtan!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • December 2004
    • 4744

    #16
    Då förstår ja Torsten. Är inte heller en mästare på kostcirkeln, men visst torde borde det vara bättre med färska råvaror.
    Jag tycker att två saker är avgörande. Dels har ja bättre koll på fiskarnas utveckling och dels så är det en prisfråga.
    Jag som vill som många andra firranas väl. Därför tycker jag att all utveckling är bra och hoppar gärna på "nya tåg" för att se om det ger förbättringar.
    Torsten du får ta och komma hem och ta med dig ett matprov till dina baljor. Förhoppningsvis så har ja "fiskrummet" i drift om några veckor så då måste vi ändå ha en nörds-träff.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • December 2004
      • 4744

      #17
      Nu efter en liten tid med nya mixen som matats till SA-fiskar, Tanganyika samt Malawi så har ja noterat att en enda fisk (1 st likomapärlan) fick förstoppning. Den stod gömd och flämtade kraftigt 3-4 dagar men har hämtat sig efter en liten salt-kur i karet.
      Särskilt roligt tycker jag att det är att mina Discus, Uaru och L-malar kastar sig över räkmixen.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

        #18
        ja ska ni blanda i ataxanthin räkmixen så tänk på att räkmixen inte få hålla mer än 40grader,för då förstörs astaxanthinets verkan.mvh janne

        Kommentar

        • olof
          Användare
          • April 2002
          • 1823

          #19
          Hej!

          Ju mer man hettar upp räkmixen desto sämre blir näringsvärdet.

          Det bästa ur denna synvinkel är att bara halvtina ingredienserna. Själv brukar jag försöka hå¨lla nere vatteninehållet i mixen och tinar därför alla ingredienser och låter dem rinna av ordentligt. Högre tempratur än rumstemperatur blir det dock aldrig.

          Mvh

          olof
          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

          Kommentar

          Arbetssätt...